اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیکر شهید مدافع حرم «مصطفی چگینی» شناسایی شد

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) همزمان با ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «مصطفی چگینی»، با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص شهید چگینی را به خانواده معظم اعلام کرد.

پیکر شهید مدافع حرم «مصطفی چگینی» شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، شهید مدافع حرم مصطفی چگینی متولد ۱۳۵۵/۸/۲ آذرماه سال ۹۴ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و در منطقه خانطومان ۲۱ دی ماه همان سال به شهادت رسید، که اخیرا طی تفحص در مناطق سوریه پیکر این شهید شناسایی شد‌. 

مدافعان حرم مسیر شهدای دفاع مقدس را ادامه دادند

در همین راستا در شب ششمین سالگرد شهادت مصطفی چگینی، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله برای اعلام خبر تفحص شهید مدافع حرم مصطفی چگینی به منزل این شهید رفت و در میان خانواده شهید اظهار کرد: در عملیات خانطومان سال ۹۴ شهید مصطفی چگینی به طور داوطلب بسیجی در یگان فاتحین آموزش دید و به جبهه حق علیه باطل پیوست‌ و به مقام والای شهادت رسید، که این شهدای مدافع حرم نشان دادند مسیر شهدای دفاع مقدس ادامه دارد. 

وی با اشاره به این که به طور اتفاقی بر اساس عنایت شهید، اعلام خبر شناسایی پیکر شهید با شب ششمین سالگرد این شهید مدافع حرم مطابق شده است، افزود: خوشبخت هستم که اعلام کنم پیکر شهید چگینی در تفحص شناسایی شده است و در معراج شهداء آماده تشییع است. 

پدر شهید نیز با بیان این که از فعالیت‌های پسرش در بسیج آگاه نبود، گفت: مصطفی برای تمامی نمازها به مسجد می‌رفت ولی از فعالیت‌های بسیجی‌اش چیزی به ما نمی‌گفت، تا این که به ما زنگ زد و اطلاع داد که به سوریه رفته است. 

وی به اخلاق خوب و مردمی شهید اشاره کرد و افزود: پسرم همه‌کاره بود، از گچ‌کاری و بنایی تا کارهای ساختمانی را انجام می‌داد و در کارش حرفه‌ای بود، همچنین به فقرای محل کمک می‌کرد و هیچ وقت نماز جماعت مسجد را از دست نمی‌داد‌. 

پدر شهید در ادامه درخواست کرد که پیکر این شهید برای طواف به مشهد فرستاده شود، که سردار حسن زاده اعزام پیکر شهید همراه با خانواده به مشهد مقدس را برعهده گرفت. 

پیکر شهید چگینی  ۱ بهمن تشییع می شود

مسئول ایثارگران سپاه محمد رسول الله(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، تشییع پیکر شهید در بهشت زهرا را در روز جمعه ۱ بهمن در قطعه ۵۰ اعلام کرد‌. 

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول