اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هشدار پلیس فتا درباره دانلود نرم‌افزار همراه بانک

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: دانلود نرم‌افزارهای همراه بانک را تنها را از سایت‌های اصلی بانک انجام دهید و به هیچ وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه و یا هرگونه تراکنش مالی از طریق جستجو در سایت‌ها استفاده نکنید.

هشدار پلیس فتا درباره دانلود نرم‌افزار همراه بانک

 سرهنگ علی‌ کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در حوزه دانلود همراه بانک از منابع نامعتبر هشدار دارد و اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فناوری امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری و با استفاده از روش‌های گوناگون همانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در پی گسترش خدمات غیرحضوری برخی افراد سودجو اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از افراد می‌کنند؛ بنابراین ضرورت دارد افراد همراه بانک را از منابع نامعتبر دانلود نکنند و با انجام این کار در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی که بدافزار هستند و با قرار دادن این نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه، کارت، سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با اقداماتی از جمله مجهز کردن تلفن همراه خود به نرم‌افزارهای ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی رسانی مستمر آن‌ها و سیستم عامل و مرورگرهای وب و سایر نرم‌افزارهای گوشی تلفن همراه خود و همچنین عدم ذخیره اطلاعات هم‌مانند رمز اول و دوم و کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و ccv بر روی تلفن همراه در جهت کلاهبرداری پیشگیری کنند.

کسانی گفت: با توجه به شیوه‌های نوین کلاهبرداری سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه باید هم‌استانی توجه کنند دانلود نرم‌افزارهای همراه بانک را تنها را از سایت‌های اصلی بانک انجام دهند و به هیچ وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه و یا هرگونه تراکنش مالی از طریق جستجو در سایت‌ها استفاده نکنید.

وی متذکر شد: کاربران باید اپلیکشن‌های مالی و بانکی خود را تنها از طریق وب‌سایت‌های بانک‌های مورد نظر دانلود و نصب کنند و به تبلیغات درج شده در منابع غیررسمی توجه نکنند و ورود به سامانه همراه بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر قرار ندهند و این رمزها را در فاصله زمانی تغییر داده و از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد شماره شناسنامه و... خودداری کنند چون این رمزها به راحتی توسط کلاهبرداران شکسته می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول