اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با «محمد عبدالسلام» در مسقط +فیلم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ضمن دیدار با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط بر لزوم برطرف شدن محاصره یمن و پایان جنگ علیه این کشور تأکید کرد.

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با «محمد عبدالسلام» در مسقط +فیلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات عمانی به مسقط سفر کرد، شامگاه امروز با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

 

 وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز تاسف از استمرار جنگ تحمیل شده به مردم یمن، بر لزوم برطرف شدن محاصره یمن و پایان جنگ علیه این کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان راه حل مشکلات یمن را راه حل سیاسی با مشارکت یمنی‌ها عنوان کرد و افزود: موضوع یمن یک موضوع یمنی است و با گفت‌وگوهای یمنی - یمنی می‌توان آینده سیاسی این کشور را رقم زد. 

محمدعبدالسلام نیز در این دیدار با عرض تسلیت به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت سفیر فقید کشورمان در یمن، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی و تحولات جاری در صحنه یمن را تشریح کرد.

وزیر خارجه ایران پیش از این با معاون سلطان عمان و همچنین همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ادعای ائتلاف عربی مبنی بر این‌که کشتی‌های ایران در دریای سرخ نظامی هستند و تاثیر آن بر مذاکرات ایران و عربستان نیز گفت: ما نسبت به قطعنامه ۲۲۱۶ تحفظات خودمان را از همان موقع اعلام کردیم و نظرات خود را به صورت مکتوب و رسمی، هم در نیویورک و هم در این تریبون اعلام کردیم. اما به رغم تمامی این تحفظات و نگاه یک طرفه‌ای که این قطعنامه داشته، جمهوری اسلامی ایران، همواره به این قطعنامه پایبند بوده است.

به گزارش فارس، این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: البته طبیعی است بعد از سال‌ها محاصره مردم بی دفاع یمن و تلاش برای حداکثر تضییق بر این مردم و نگهداری آنها در فشار غذا، دارو و احتیاجات اولیه و در عین حال شکست در این حملات و محاصره، امروز ائتلاف عربی به بهانه‌های دیگری برای این شکست رو بیاورند. 
وی ادامه داد: معتقدم راه درست این است که از مسیر اشتباهی که علیه مردم یمن در پیش گرفته‌اند، دست بردارند، به راه‌حل سیاسی رو بیاورند و به خواست و اراده مردم یمن احترام بگذارند. جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده در کنار مردم یمن و صدای مردم مظلوم یمن باشد و در عین حال تلاش کند با یک راه‌حل سیاسی و گفت‌وگوی یمنی - یمنی این بحران در اسرع وقت تمام شود. (اینجا بخوانید)

در سفری هم که محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه به عمان داشت وی نیز با عبدالسلام در مسقط دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول