اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید وزیر خارجه عمان بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه با ایران در زمینه‌های مختلف

وزیر خارجه عمان در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقای همکاری‌های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه تأکید کرد.

تأکید وزیر خارجه عمان بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه با ایران در زمینه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می‌برد، عصر امروز (دوشنبه) ۲۰ دی ماه با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از روند رو به گسترش روابط فیمابین ابراز خرسندی کرده و بر استمرار دیدار مسئولان و مقامات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین فعال شدن کمیته‌های تخصصی از جمله کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تأکید کرد: روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته‌اند بنای همکاری‌های ریشه دار و مستحکمی را پی ریزی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر گفت‌وگو و همکاری تقدیر کرد و ‌آن را تنها راه رفع مشکلات منطقه خواند.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری‌های تجاری فیمابین، از جمله افزایش مبادلات، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه با یکدیگر می‌تواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد شود.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقای همکاری‌های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه تأکید کرد.

طرفین در این دیدار بر استمرار رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه تأکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول