اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تجمع پیمانکاران شهرداری مشهد با وعده شهردار برای پیگیری موضوع به پایان رسید

تجمع پیمانکاران شهرداری مشهد در پیگیری مطالبات آنها از شهرداری، با وعده شهردار برای پیگیری و بدون اعلام زمان مشخص برای پرداخت این بدهی به پایان رسید.

تجمع پیمانکاران شهرداری مشهد با وعده شهردار برای پیگیری موضوع به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز تعدادی از پیمانکاران پروژه های شهرداری در اعتراض به این که هزینه‌های اجرای پروژه های آنان از سوی شهرداری پرداخت نشده، در میدان شهدا و مقابل ساختمان شهرداری مشهد تجمع کردند.

تجمع کنندگان، حضور و توضیحات خلیل منبتی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد را کافی ندانستند و خواستار آن شدند تا صحبت های خود را مستقیما با شهردار مشهد مطرح کنند و در نهایت پس از ساعتی انتظار، با حضور در اتاق شهردار، خواسته‌های خود را مطرح کردند.

یکی از این پیمانکاران به خبرنگار ما گفت: ما پیمانکاران جزء پروژه های شهری هستیم و مجموع مطالبات ما حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است. اما با وجود این که پروژه های ما به اتمام رسیده و کار را تحویل داده‌ایم، شهرداری نسبت به تسویه حساب اقدام نکرده است.

پیمانکار دیگری با اشاره به این که بخشی از مطالبات او مربوط به سال های گذشته و بخشی نیز مربوط به سال جاری است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ روز پیش نیز در تجمعی نسبت به این موضوع اعتراض کردیم و وعده دادند که تا هفته آینده بخشی از مطالبات ما را پرداخت می کنند. اما هنوز هیچ خبری نشده است. ما با وجود هزینه‌های زیاد، پروژه ها را متوقف نکردیم و آنها را به موقع تحویل دایم. اما حالا موقع تسویه حساب که شده، امروز و فردا می‌کنند.

پیمانکار دیگری با اشاره به بخش دیگری از مشکلات پیمانکارن با شهرداری گفت: در خصوص کمیسیون ماده ۲۴ هم ما اعتراض داریم. در زمان انجام کار، ما هزینه تمام معارض ها را پرداخت می کنیم. ولی موقع پرداخت، با وجود این که دستور شهردار وجود داشته، در کمیسیون ماده ۲۴ این هزینه ها را حذف می کنند. در حالی که این موضوع در اختیار شهردار است و نه کمیسیون ماده ۲۴. الان برای بعضی ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات را با وجود تایید شهرداری حذف کرده اند و هم شهرداری جز سرگردان کردن ما کاری انجام نداده است.

یکی دیگر از پیمانکاران بعد از جلسه با شهردار خاطرنشان کرد: هزینه ای که ما چندسال پیش برای پروژه ها گذاشتیم الان چند برابر شده است، درحالی که ما هیچ پولی نگرفته ایم و طلبکاریم. همین پول را هر چیزی می خریدیم الان چند برابر شده بود. ولی الان فقط طلبکاریم. کارگران ما به خاطر این موضوع چند ماه می شود که حقوق نگرفته اند. بیمه و دارایی هم که فشار می آورند تا حقوق آنها را پرداخت کنیم. آن وقت شهردار می‌گوید ما میراث دار بدهی دوره گذشته هستیم. این برای ما پاسخ نیست. آیا خودشان حاضرند برای چند ماه فقط بخشی از حقوق خود را دریافت نکنند؟ آقای شهردار بدون مشخص کردن یک زمان معین، وعده داد به موضوع رسیدگی می کند. اما با این وعده ها بعید است مشکل حل شود.

 

شهردار مشهد: با همدلی از این شرایط عبور می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شهرداری مشهد، عبدالله ارجائی شهردار مشهد در جمع این پیمانکاران گفت: روال پرداختی‌ها آغازشده است؛ هرچند میزان بدهی‌ها رقم قابل توجهی است ولی جای نگرانی وجود ندارد، به لطف الهی پرداخت می‌شود.

وی افزود: شهرداری و پیمانکاران شریک‌ هستند و باید باهم شهر را اداره کنند. موقعیت فعلی نیز به ما و آنان ارث رسیده است؛ هرچند که مقصر وضعیت فعلی پیمانکار نیست اما باید با صبر، حوصله و تدبیر از این شرایط عبور کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را برای پرداخت مطالبات انجام می‌دهیم؛ عدم پرداخت به‌موقع در یک سال گذشته به پیمانکاران ضرر و زیان وارد کرده و ما سعی در جبران ضرر داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پیمانکاران شرکای ما هستند، به آن‌ها متعهدیم

اما به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در خصوص مطالبات پیمانکاران از شهرداری گفت: پیمانکاران شریک ما هستند. ما به شرکای خود متعهد هستیم تا حقوق آن‌ها ضایع نشود.

وی افزود: شرایط فعالیت در شهرداری به این گونه است که در هر دوره‌ای تعدادی پروژه نیمه تمام از دوره قبل دریافت می‌کند. اجرای پروژه‌های نیمه تمام شهر در دستور کار ما بوده و متعهدیم آن‌ها را به اتمام برسانیم، بنده نسبت به اجرای آن‌ها اصرار داشته و در جلسه و نشست با شهردار مشهد و اعضای شورای شهر به تحقق این مهم تاکید دارم.

موحدیان خاطرنشان کرد: پیمانکاران شریک ما بوده و ما به شرکای خود متعهد هستیم تا حقوق آن‌ها ضایع نشود، آن‌ها باید به شهرداری کمک کرده و در عین حال شرایط ما را نیز درک کنند. شهرداری‌ها در ماه‌های منتهی به پاییز، از لحاظ درآمدی با کاهش مواجه می‌شوند. اما این کاهش درآمد به سرعت در ماه‌های آتی جبران می‌شود و با مصوبه شورا پیرامون تخفیف‌هایی که در پایان سال جاری اعطا می‌کند، می‌توانیم بدهی‌های پیمانکاران را پرداخت کنیم.

وی در ادامه گفت: بدهی به پیمانکاران با روند کند در حال پرداخت است، ولی بدان معنا نیست که نسبت به آن‌ها متعهد نباشیم؛ پیمانکاران ضمن درک شرایط، به ما در پیشبرد پروژه‌های یاری رسانند. طبق آماری که طی ماه‌های گذشته اعلام شده است، بایستی مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای سندهای نهایی شده و ۶ هزار میلیارد تومان تا پایان سال آینده پرداخت کنیم که نسبت به بودجه و سرمایه‌‌ای که شهرداری در اختیار دارد، عددی نیست و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول