اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خیران جویباری جز واقفان برجسته کشوری هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در همایش یاوران وقف و بقاع متبرکه شهرستان جویبار، گفت: خیران این شهرستان جز واقفان برجسته کشوری هستند.

خیران جویباری جز واقفان برجسته کشوری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در همایش یاوران وقف و بقاع متبرکه شهرستان جویبار امروز در حسینیه آیت‌الله معلمی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خیران این شهرستان جز واقفان برجسته کشوری هستند.

وی گفت: این شهرستان در حوزه وقف، موقوفات زیاد و پیشرفت چشمگیری داشته است که مدیون زحمات عالم بزرگوار آیت‌الله معلمی و مدیریت اوقاف شهرستان جویبار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر رویکرد واقفان بر نیازهای روز جامعه، خاطرنشان کرد: درباره موالید اهل بیت (ع)،  علم و فناوری و تحصیلات موقوفات خوبی نداریم و انشاالله رویکردها و وقف های جدیدی که انجام می شود در جهت نیازهای روز جامعه همراه با مشاوره باشد.

حیدری تعداد موقوفات مازندران را قریب به ۱۵ هزار موقوفه برشمرد و افزود: موقوفاتی داریم که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارند  بدون اینکه دودمانی از خانواده واقف وجود داشته باشد ولی همچنان نام واقف ماندگار است.

وی یادآور شد: کهن‌ترین موقوفه در استان مازندران مربوط به شهرستان قائمشهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه ادارات اوقاف جزپنج نهاد برتر بوده که بیشترین ورود و مساعدت را در موج اول و دوم کرونا داشته است، گفت: همچنین در توزیع سبدهای معیشتی و تجهیزات بیمارستان‌ها نیز اقدامات قابل توجه‌ای داشته است.

*۱۳ وقف جدید و شناسایی ۲۵ وقف در سال جاری

رشید رضاپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از ۱۳ وقف جدید در سال جاری خبرداد و گفت: ۲۵ مورد وقف نیز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در چهارمین مرحله توزیع سبد کالا تعداد ۱۵۳ سبدکالا در طرح تبرکات فاطمی بین نیازمندان توزیع شد، گفت: در ایام فاطمیه با کمک مجمع خیرین اداره اوقاف و آستان قدس رضوی تعداد ۵۵۰۰ بسته غذای گرم پخت و بین نیازمندان توزیع شد.

همچنین در این مراسم از دو مورد ملک وقف‌نامه آیت‌الله معلمی به مساحت‌های ۶هزار و ۹۵۲ متر مربع و ۵۲۲ متر مربع رونمایی و از ۳۰ نفر واقفین و خیرین و هیات امنا اماکن مذهبی و خادمان شهرستان جویبار تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول