به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات فرهنگیان استان، در خصوص روند آموزش در مدارس، اظهار داشت: فرایند یادگیری در فضای مجازی تجربه جدیدی در دنیا بود، اما با ادامه آموزشها در این فضا شاهد افت تحصیلی در دانشآموزان هستیم.
وی با اشاره به پایشهای ملی و استانی که در این زمینه انجام شده افزود: علیرغم تلاشهای همکارانم، بر اساس نتایج ارزشیابی سال گذشته دانشآموزان و مقایسه آن با قبل از کرونا؛ دانشآموزان در دوره ابتدایی ضعفهای اساسی در مهارت خواندن و نوشتن دارند.
اعتدادی در ادامه افزود: در دوره متوسطه نیز شاهد افت پنهان هستیم، رشد نمرات در آزمونهای غیرنهایی نسبت به سالهای گذشته طبیعی نیست و تحتتأثیر نحوه برگزاری امتحانات بوده و این نشاندهنده آن است که یادگیری واقعی اتفاق نیافته است. این در حالی است که وضعیت تحصیلی دانشآموزان در مناطق روستایی و عشایری متفاوت است و دلیل آن، آموزش حضوری این دانشآموزان در دو سال گذشته بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در حقیقت آموزش در فضای مجازی نمیتواند به طور کامل محقق شود، فضای مجازی نیز بستر مؤثر و مناسبی برای دانشآموزان نیست و دانشآموزان نیاز دارند با معلم ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: امروز خانوادهها اذعان دارند که معلمان صرفاً آموزشدهنده نیستند، بلکه معلمین در فضای مدرسه و در محیط آموزشی باعث رشد دانشآموزان در ابعاد مختلف روحی، روانی و تربیتی میشوند.
اعتدادی با تاکید بر این موضوع که خانوادهها نیز متوجه این افت تحصیلی دانشآموزان در فضای مجازی شدهاند، افزود: بسیاری از خانوادهها متقاضی آموزش کاملا حضوری در مدارس هستند و باتوجهبه اینکه ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری آموزشهای حضوری را صادر کرده و برای اینکه بیش از این لطمهای به تحصیل دانشآموزان وارد نشود، لازم است دانشآموزان ضمن رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و هماهنگی با مسؤولین مدارس، بهگونهای برنامهریزی کرده که بهصورت حداکثری در کلاسهای حضوری شرکت کنند.
انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/