اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| چنبره روی منازل سازمانی بدون پرداخت اجاره/ دادستانی برای تخلیه خانه‌ها ورود می‌کند

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از 274 واحد مسکونی سازمانی این ارگان 267 واحد دارای سکنه است، گفت: مواردی از این دست که فردی بالای 10 سال در این منازل سکونت داشته و حتی اجاره بها پرداخت نکرده باشد در استان داریم.

فارس من| چنبره روی منازل سازمانی بدون پرداخت اجاره/ دادستانی برای تخلیه خانه‌ها ورود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با ثبت سوژه «مدیران پس از پایان مدیریت، خانه‌های سازمانی را پس دهند» در سامانه فارس من خبرنگار این رسانه موضوع را از یکی از ادارات چهارمحال و بختیاری پیگیری کرده است که پاسخ را در ادامه می‌خوانید.

اسکندر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ۲۷۴ واحد مسکونی سازمانی در چهارمحال و بختیاری که تحت نظر اداره‌کل راه و شهرسازی استان است ۲۶۷ واحد دارای سکنه می‌باشد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خانه‌های سازمانی در اختیار کارکنان غیربومی و یا افرادی که دارای مأموریت اداری در استان هستند قرار می‌گیرد.

وی افزود: در صورت وجود ظرفیت در اختیار افراد توانمند بومی که فاقد منزل مسکونی هستند نیز قرار می‌گیرد.

تخلیه خانه سازمانی پس از 5 سال به شرط وجود متقاضی جدید

امینی اضافه کرد: مدت زمان سکونت در این منازل مسکونی پنج سال است و بعد از سپری شدن این مدت فرد سه ماه وقت دارد تا واحد سازمانی را تخلیه کند مگر اینکه متقاضی جدیدی وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: افرادی که این خانه‌های سازمانی به آن‌ها تعلق می‌گیرد از کلیه دستگاه‌های اداری استان هستند و گاهی هم افرادی به طور خاص از سوی وزارتخانه‌ها برای سکونت در این منازل معرفی می‌شوند.

بابت هر مترمربع خانه سازمانی اجاره‌بهایی از حقوق فرد کسر می‌شود

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به ازای هر مترمربع خانه‌های سازمانی که در اختیار افراد قرار گرفته است هزینه‌ای به عنوان اجاره‌بها از سوی ارگان معرفی شده و از حقوق فرد کسر و به حساب خانه‌های سازمانی واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵ درصد به نرخ اجاره‌بها افزوده می‌شود، گفت: در این بین افرادی هستند که تاکنون هیچ اجاره‌بهایی پرداخت نکرده‌اند که ما از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیر این موضوع هستیم.

ورود دادستانی و پلیس به تخلیه خانه سازمانی

امینی با اشاره به اینکه مواردی از این دست که فردی بالای 10 سال در منازل مسکونی سازمانی سکونت داشته باشد و حتی اجاره بها پرداخت نکرده باشد در استان داریم، افزود: امسال از طریق دادستانی و کلانتری به این موضوع ورود کرده‌ایم تا مستأجران این واحدها که علی‌رغم دریافت اخطاریه حاضر به تخلیه نشده‌اند را مجبور به تخلیه واحد سازمانی بکنیم.

وی اضافه کرد: در آیین‌نامه خانه‌های سازمانی آمده است که این واحدهای مسکونی به استناد سال سکونت و برخی شرایط دیگر با کارشناسی و نرخ روز به صورت قسطی و نقدی به افراد دارای شرایط که عمدتا از خانواده شهدا و ایثارگران است واگذار می‌شود.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول