اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تاخیر چندین ماهه تحویل خودروهای تسلا به دلیل نبود قطعات الکتریکی

گفته می‌شود نبود قطعات الکترونیکی باعث شده تا مشتریان شرکت خودروسازی تسلا مجبور شوند برای دریافت خودروهای سفارشی خود ماه‌ها صبر کنند.

تاخیر چندین ماهه تحویل خودروهای تسلا به دلیل نبود قطعات الکتریکی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، یکی از کشورهایی که شرکت خودروسازی تسلا حضور پررنگی در آن دارد، چین است. تسلا در چین کارخانه خودروسازی داشته و بخش قابل توجهی از فروش این شرکت در بازار چین انجام می‌شود.

نبود قطعات الکترونیکی باعث شده تا روند تحویل خودروها به مشتریان تسلا ماه‌ها به تعویق بیفتد. دیگر شرکت‌های خودروساز چینی هم همین مشکل را داشته و تولید آنها به میزان قابل توجهی پایین آمده است.

نبود تراشه‌های الکترونیکی به خصوص بازار تولید خودروهای برقی را تحت تأثیر جدی قرار داده؛ چراکه این خودروها بیش از خودروهای متعارف به تراشه‌های الکترونیکی نیاز دارند؛ به عنوان مثال در بازار چین کسانی که مدل 3 و مدل  Y تسلا را سفارش می‌دهند حداقل باید تا سه ماه آینده صبر کنند تا سفارش خود را دریافت کنند.

دو مدیر فروش خودروسازی تسلا در مصاحبه با روزنامه دولتی ساوت چاینا مونینک پست، گفته‌اند که عرضه ناکافی تراشه‌های الکترونیکی هم اکنون یکی از چالش‌های جدی همزمان با افزایش تقاضای خودرو با نزدیک شدن به سال نو چینی است.

بسیاری از مشتریان هم اکنون نسبت به طولانی شدن زمان دریافت خودروهایشان به شدت شاکی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول