اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نقض حقوق شهروندی در خیابان‌های دهدشت/سرعت‌گیرهایی که سکوی پرش شده‌اند

خیابان‌ها و معابر دهدشت صحنه دست‌اندازها و چاله‌های متعددی است که معضل اساسی برای عبور و مرور شده است.

نقض حقوق شهروندی در خیابان‌های دهدشت/سرعت‌گیرهایی که سکوی پرش شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دست‌اندازهای متعدد و کنده‌کاری‌ها در خیابان‌ها و معابر دهدشت سال‌هاست به عنوان معضل اساسی شهروندان را آزار می‌دهد.

دهدشت با بیش از نیم قرن قدمت شهری هنوز از نظر مبلمان پیشرفتی ندارد عمر آسفالت در بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی به بیش از سه دهه می‌رسد و چنان فرسوده و بی‌کیفیت شده که تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

کنده‌کاری و حفاری‌های ناشی از اجرای طرح فاضلاب شهری هم مزید بر علت شده و ضمن ترسیم منظر زشت باعث وارد آمدن خسارت به خودروها می‌شود.

در سایه بی‌خیالی مسؤولان اجرای طرح فاضلاب شهری و بی‌مدیریتی شهر این حفاری‌ها هیچ وقت بهسازی نمی‌شوند و در برخی خیابان‌ها تنها به صورت رفع تکلیفی و غیر اصولی مرمتی غیر هم سطح با سایر قسمت‌های خیابان انجام داده‌اند که این خود باعث ایجاد موانع در سطح شهر شده است.

دست‌اندازها هم در نقاط زیادی از شهر وجود دارند مخصوصا جاهایی که انتظارش را نداری همچون قارچ رشد کرده ناگهان بر سر راه سبز می‌شوند نه رنگ‌آمیزی مناسبی دارند که قابل تشخیص باشند و نه اندازه آن استاندارد است که بشود بی‌خطر از آن عبور کرد.

با چنین وضع رانندگی در خیابان‌های دهدشت با هیجان خاص پرش از چاله‌ها و دست اندازها همراه است.حقوق شهروندی در چاله‌های متعدد سطح شهر گم شده و هر چه می‌گذرد اوضاع بدتر می‌شود.

ایجاد تپه‌های آسفالت به اسم سرعت‌گیر در خیابان‌ها عاری از هر گونه علائم مشخص بر روی آنها نیز به معضلی برای رانندگان  مردم تبدیل شده است. خودروهایی که از این مسیرها عبور می‌کنند متوجه آنها نشده بلکه به عنوان سکوی پرش رانندگان را غافلگیر می‌کند.

استانداردسازی سرعت‌گیرها و حذف دست اندازهای غیر ضروری مطالبه شهروندان دهدشت از شهرداری است.

عضو شورای شهر دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طی صحبت‌هایی که با سرپرست شهرداری دهدشت داشتیم قرار شد تا قبل از عید مقداری قیر خریداری شود تا بتوانیم چاله‌چوله‌ها و کنده‌کاری‌ خیابان‌های شهر را بهسازی کنیم تا در آستانه عید نوروز چهره خیابان‌های شهر کمی بهتر شود.

مصطفی پارسایی افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت تلاش می‌کند تا تصویر زیبایی از شهر برای شهروندان رقم بزند و شهری زیبا و تمیز داشته باشیم.

سرپرست شهرداری دهدشت با اشاره به اینکه عمر مفید آسفالت بسیاری از خیابان‌های شهر تمام شده است، افزود: این عامل سبب کاهش کیفیت آسفالت معابر شهری دهدشت شده است.

سید علی موسوی نسب با اشاره به یکی از عوامل مؤثر بر خرابی آسفالت معابر شهر دهدشت، گفت: از جمله عوامل مؤثر بر خرابی آسفالت معابر شهر دهدشت، کنده‌کاری ادارات خدمات‌رسان است. چون در این شرایط آب به داخل کنده‌کاری‌ها نفوذ کرده و سبب نشست آسفالت می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: در سال جاری و طی 9 گذشته اداره آب‌و‌ فاضلاب کهگیلویه هیچگونه هزینه‌ای بابت کنده‌کاری‌ها به شهرداری دهدشت پرداخت نکرده و این در حالی است که پس از کنده‌کاری‌ها مؤظف بوده نخاله‌های موجود را به خارج از شهر منتقل کند اما متأسفانه در برخی موارد بطور کامل نخاله‌های حاصل از کنده‌کاری‌ها را بطور کامل از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری نکرده و بارگیری نخاله‌های موجود را فراموش می‌کنند که این موضوع کار مضاعفی را برای شهرداری ایجاد می‌کند.

سرپرست شهرداری دهدشت افزود: تنها در خیابان پارک جنگلی به طول 700 متر تاکنون بالغ بر 40 بار توسط آبفای کهگیلویه کنده‌کاری صورت گرفته است.

وی افزود: هزینه‌هایی که آب‌و‌ فاضلاب کهگیلویه در طی سال‌های گذشته برای تعمیر خیابان‌ پارک جنگلی صرف نموده می‌توانست 2 بار بطور کامل لوله‌های این خط را تعویض کند.

موسوی نسب گفت: قرار بود اداره راه و شهرسازی کهگیلویه سهمیه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد تا معابر بافت فرسوده ترمیم و بازسازی شوند اما متأسفانه راه و شهرسازی از ابتدای سال 1399 تاکنون هیچ سهمیه قیری به شهرداری نداده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دهدشت بخاطر مشکلات مالی توانایی آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری را ندارد و با استفاده از عوارضات امورات خود را اداره می‌کند، گفت: انتظار داریم ادارات مختلف از جمله آبفای شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، هواشناسی، تعاون روستایی و سایر ادارات مطالبات شهرداری را که بالغ بر 28 میلیارد تومان است پرداخت نمایند تا شهرداری بتواند در انجام برنامه‌هایش دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول