اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکنش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اظهارات رئیس پلیس راهور مازندران

دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به اظهارات رئیس پلیس راهور مازندران در ارتباط با امداد رسانی ضعیف در مراکز درمانی پس از انتقال مصدومان در بیمارستان‌ها توضیحاتی ارائه کرده است.

واکنش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اظهارات رئیس پلیس راهور مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران  هفته پیش در جمع خبرنگاران نسبت به امداد رسانی ضعیف در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی پس از انتقال مصدومان انتقاد کرده و اعلام کرده بود؛ امدادرسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیاز به تجدیدنظر دارد، دستگاه‌های امدادی هم در بحث کاهش فوتی‌ها نقش دارند،بیشتر افراد تصادفی  پس از انتقال به بیمارستان منتقل شده و در مراکز درمانی فوت می‌کنند حتی این موضوع را به مدیران مراکز درمانی مازندران اعلام کردیم.( بیشتر اینجا بخوانید)

دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به اظهارات مطرح شده رئیس پلیس راهور واکنش نشان داده و خواستار درج  این مطلب در خبرگزاری فارس شده است.

۱-مصدومان ترافیکی که نیاز به درمان ندارند یا با درمان سرپایی توسط همکاران فوریت‌های پزشکی در صحنه تصادف درمان می‌شوند،مصدومان با شدت صدمات بیشتر و حال  وخیم تر به بیمارستان‌ها انتقال داده می‌شوند که تعدادی از آنان  با وجود ارائه خدمات مورد نیاز، فوت  می‌کنند،بنابراین یکی از علل اصلی مرگ و میر مصدومان ترافیکی بیمارستانی، شدت آسیب وارده به ارگان‌های حیاتی مصدوم به تبع شدت تصادفات است.

تعدادی از موارد فوتی بیمارستان، مصدومان فوت شده در صحنه تصادف است  که بنابر شرایط حاکم و ملاحظات اخلاقی و اجتماعی به بیمارستان انتقال داده شده و جزء فوتی بیمارستان محسوب می‌شوند.

۲- با توجه به آمار تعداد مصدومین ترافیکی، در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ هزار ۸۷۱ نفر پذیرش شدند که به استناد مستندات موجود، درصد مصدومان فوتی بیمارستانی به کل مصدومین پذیرش شده کمتر از ۲درصد بوده و بیش از ۹۸درصد با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳- در خصوص ارتقاء خدمات امدادرسانی در حوزه اورژانس این اقدامات انجام شده است: کاهش میانگین زمان رسیدن بالای سر بیمار به ۱۴ دقیقه ،افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای به ۵۸ پایگاه،به‌کار گیری ۱۵۵ آمبولانس در سطح استان و استقرار کدهای آمبولانس ۱۱۵ در جاده‌های مواصلاتی،نوسازی و تجهیز ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی به موبایلICU، بکارگیری دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در سطح استان ( ساری و آمل )،استقرار پزشک ۲۴ ساعته در مراکز ارتباطات استان،راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ اورژانس بیمارستانی و بخش‌های ویژه در مرکز MCMC( مرکز پایش پزشکی دانشگاه)،هماهنگی سازمان‌های اورژانس همانند هلال احمر جهت پوشش کافی نقاط حادثه مسیر جاده‌های مواصلاتی استان.

۴- به منظور ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز بیماران خصوصاً مصدومان ترافیکی اقدامات ذیل در سطح بیمارستان‌های استان انجام شده است: مقیم کردن پزشکان متخصص خصوصاً گروه جراحی و بیهوشی و متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌های مراکز بلوک و سانتر ترومای استان همچنین تامین پزشکان متخصص جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و .... در بیمارستانهای مختلف با توجه به سطح بندی بیمارستان‌ها ،تکمیل تجهیزات مورد نیاز اورژانس بیمارستانها خصوصاٌ دستگاه C.T.Scan، سونوگرافی، ونتیلاتور پرتابل،توسعه و تجهیز بخشهای مراقبت ویژه ICU خصوصاً در مراکز و سانتر ترومای استان،اصلاح ساختار اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش خصوصاً مراکز بلوک و سانتر ترومای استان.

امید است با استمرار روند بهبود کیفیت خدمات پزشکی و کمک همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در این امر شاهد کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و به تبع آن مرگ و میر و عوارض انسانی ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول