اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اهداف واقعی سفر «محمود عباس» به مصر

یک روزنامه لبنانی نوشت، رئیس تشکیلات خودگردان در سفر به مصر، به منظور نجات تشکیلات از فروپاشی، دست به دامان رئیس‌جمهور این کشور خواهد شد.

اهداف واقعی سفر «محمود عباس» به مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه هفته جاری (دیروز) به مصر رفت.

«دیاب اللوح» سفیر فلسطین در مصر در این خصوص گفت، این سفر در پاسخ به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به منظور شرکت در افتتاح چهارمین دوره انجمن جوانان جهان انجام شده است.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت، هدف عباس از این سفر آن است که السیسی را در جریان نتایج دیدار خود با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار دهد.

عباس حدود دو هفته پیش در منزل شخصی گانتز با وی دیدار کرد و بر اساس گزارش‌ها، محور این دیدار موضوعات امنیتی و اقتصادی بوده است.

در ادامه این گزارش آمده، ابومازن همچنین السیسی خواهد خواست از منافع تشکیلات خودگردان به منظور جلوگیری از فروپاشی آن در سایه تشدید بحران اقتصادی حمایت کند.

الاخبار افزود، عباس همچنین از السیسی می‌خواهد برای توقف فعالیت‌های جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در کرانه باختری بر این دو جنبش اعمال فشار کند زیرا این فعالیت‌ها با توجه به تداوم حملات رسانه‌ای علیه تشکیلات خودگردان بر جایگاه تشکیلات تأثیر منفی دارد.

از سوی دیگر جلسه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» که قرار بود در بیستم ماه جاری میلادی (ژانویه) برگزار شود، به تأخیر افتاده است.

الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت، دلیل اصلی تأخیر در این جلسه مربوط به اختلافات میان جنبش فتح و گروه‌های عضو ساف در غزه و سوریه بویژه جنبش مردمی برای آزادی فلسطین و جنبش دموکراتیک برای آزادی فلسطین (الجبهتَین الشعبیة والدیموقراطیة) است. این دو گروه تصمیمات اخیر عباس را رد کرده‌اند و قصد داشتند تصمیمات جدیدی ارائه کنند که با دیدگاه فتح در دوره کنونی مغایرت دارد.

در ادامه این گزارش آمده، فتح از دو گروه مذکور خواسته در ازای بازگرداندن بودجه مالی که چند سال پیش قطع کرده از ابراز مخالفت با سیاست‌های عباس در جلسه یاد شده خودداری کنند اما این دو جنبش نپذیرفته‌اند و خواستار اصلاح سیاست‌های فتح شده‌اند به نحوی که مطابق با رویکردهای ملت فلسطین و اصول آن باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول