اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رئیس شورای شهر قزوین: شهردار بودجه فرهنگی را تا پایان سال اختصاص دهد

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه، از شهردار می خواهیم که بودجه فرهنگی را تا پایان سال اختصاص دهد تا سازمان فرهنگی و ورزشی بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود درخواست‌ هیئت‌های مذهبی، سازمان‌ها و گروه‌های ورزشی در قالب برنامه‌های سازمان تا پنج میلیون تومان در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر قزوین: شهردار بودجه فرهنگی را تا پایان سال اختصاص دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورای شهر که شب گذشته ۱۹ دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: طبق سیاست‌گذاری شورای شهر ۲۰ میلیارد تومان به سازمان فرهنگی و ورزشی اختصاص پیداکرده بود، طی سیاست‌گذاری‌های جدید ۱۰ میلیارد تومان مربوط به امور ورزشی به ۲ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و ۸ میلیارد تومان ذخیره شد، در نتیجه ۱۲ میلیارد تومان بودجه برنامه‌ای به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی تاکنون ۴ میلیارد تومان این مبلغ هزینه شده است و ۳ میلیارد تومان بدهکاری وجود دارد، ۵ میلیارد تومان از بودجه باقی می‌مانند که باید به سازمان پرداخت شود، پیشنهاد می‌شود به شهردار تأکید کنیم که بودجه فرهنگی را تا پایان سال اختصاص دهد تا سازمان فرهنگی و ورزشی بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: پیشنهاد می‌شود درخواست‌های هیئت‌های مذهبی، سازمان‌ها و گروه‌های ورزشی در قالب برنامه‌های سازمان تا ۵ میلیون تومان در اختیارات سازمان فرهنگی ورزشی قرار بگیرد، همچنین درخواست‌ها تا ۴۰ میلیون تومان جزو اختیارات مصوبه کمیسیون فرهنگی شورا باشد؛ درخواست‌های مازاد بر آن یا ردیف‌هایی که جزو برنامه نیست نیز به‌صورت لایحه از طریق شهرداری به شورا ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌ها و نامه‌ها می‌تواند به همه اعضای شورا ارائه شود اما درنهایت باید از طریق رئیس شورای شهر به کمیسیون فرهنگی ارجاع و در این کمیسیون بررسی شود، اگر تقاضا بیش از ۴۰ میلیون تومان باشد نیز درخواست به شهردار ارائه و در صورت توافق به‌صورت لایحه در شورا بررسی شود.

فصیحی تأکید کرد: برای اینکه حجم مراجعات مردمی به شهرداری کاهش پیدا کند تا سقف ۴۰ میلیون تومان را در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار دهیم، سازمان فرهنگی ورزشی نیز وقتی ۱۵ ردیف پرداخت کرد برنامه‌ها و لیست هزینه را جهت استحضار به شهردار ارسال می‌کند.

وی بیان کرد: ما سالانه ۱۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برنامه‌ای برای برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی کردیم، سازمان فرهنگی ورزشی باید برنامه‌های خود را شفاف به شورا ارائه دهد و در آن مشخص کند که به هیئت‌های مذهبی، فرهنگ، هنر و ورزش هرکدام چه میزان از این بودجه را اختصاص می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است سازمان یا گروه‌های مختلف به‌صورت مشارکتی برنامه برگزار و سازمان فرهنگی به آن‌ها کمک مالی کند، این برنامه‌ها باید مورد تأیید باشد، نباید برنامه‌ای مازاد برنامه فرهنگی ورزشی و در قالب لوگو فروشی باشد، درگذشته سازمان فرهنگی ورزشی کلیه برنامه‌ها را با مصوبه کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا اجرا می‌کرد در این دوره نیز باید همین‌طور باشد، سیاست کلی ما هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورا با سازمان فرهنگی ورزشی است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار اراده دارد تا پایان ۱۴۰۱ تمام پروژه‌ها نیمه‌تمام را تعیین و تکلیف کند که این به معنای اتمام پروژه‌ها نیست، این صحبت باید در قالب بودجه عملیاتی شود، رئیس هر کمیسیون باید با سازمان‌های مربوطه صحبت کند و پروژه‌های نیمه‌تمام را بررسی و هزینه را بررسی کند درنهایت پروژه‌ها اولویت‌بندی شود.

کمیسیون‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه خود را مشخص کنند

محسن حق‌شناس نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: زمانی که بودجه تفویض شود قابل‌تغییر نیست بنابراین نیاز است قبل از تفویض برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به‌صورت کامل ابعاد آن بررسی شود.

وی افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام شهری دغدغه همه اعضای شورای شهر است اما باید پروژه‌ها ساماندهی شود و با توجه به وضعیت بودجه‌ای شهرداری بررسی و اولویت‌بندی شود، ممکن است پروژه‌ای که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت اعضای شورا باشد و پروژه‌ای که ۸۰ درصد پیشرفت دارد در اولویت قرار نگیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: با توجه به وضعیت بودجه‌ای که داریم، اولویت ما با توجه به سیاست کلان و سیاست‌های خرد هر کمیسیون باید مشخص شود.

مدیران جدید نباید مصوبات را تغییر دهند

حسین صلح‌جو عضو شورای شهر قزوین نیز بیان کرد: بودجه‌ای که شهردار یا هر مدیر سازمانی مصرف می‌کند توسط شورای شهر تصویب می‌شود، مدیران نباید برای ما بودجه را مشخص کنند، سیاست‌ها و برنامه‌های تصویب بودجه باید توسط شورا تصویب شود و هر دخل و تصرفی در بودجه در اختیار شورای شهر است.

 وی افزود: اینکه مدیر یک سازمان تغییر کند و سیاست‌های ما نیز برحسب نظرات او تغییر کند قابل‌قبول نیست، شورای شهر با مدیرعامل سابق فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی را سیاست‌گذاری‌های فرهنگی را هماهنگ و مصوب کرده بود که ۵ تا ۲۵ میلیون تومان به بودجه برنامه‌ای اختصاص پیدا کند، نمی‌شود که با تغییر مدیر این اعداد تغییر پیدا کند.

عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: مدیرانی که از بیرون سازمان می‌آیند نسبت به قوانین اطلاعی ندارند باید مقررات شهرداری در بحث هزینه کرد را به آن‌ها بگوییم، همه سازمان‌ها بدهی دارند و بدهی تنها در سازمان فرهنگی و وزشی نیست، سیاست ما مصوب شده است و نباید بودجه را با تغییر مدیران تغییر دهیم، هر مدیری که تغییر می‌کند نباید مطابق با سلیقه او مصوبات شهرداری را تغییر دهیم.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه اعضای شورا موافقت خود را نسبت به اختیارات مطرح‌شده مربوط به سازمان فرهنگی و ورزشی اعلام کردند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول