اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

۷۳۳ هزار و ۸۱۶ فرهنگی مشمول رتبه‌بندی معلمان می‌شوند/ بازماندگی از تحصیل 17 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۷۳۳ هزار و ۸۱۶ فرهنگی مشمول رتبه‌بندی معلمان می‌شوند، گفت: بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی به بودجه آموزش و پرورش اضافه شده است.

۷۳۳ هزار و ۸۱۶ فرهنگی مشمول رتبه‌بندی معلمان می‌شوند/ بازماندگی از تحصیل 17 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه امروز به وقت ایران شبکه آموزش، اظهار کرد: این کمیسیون حساسیت خاصی نسبت به موضوع آموزش و پرورش دارد و در این موضوع به قدری حساس بودیم که به‌رغم علاقه‌ای که به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور داشتیم، کمیسیون در باب انتخاب وزیر آموزش و پرورش با حساسیت خاصی ورود کرد و 2 گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را قبول نکرد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر اگر کمیسیون، فردی مناسب برای ترازی که مدنظر داشت را  پیدا نمی‌کرد، رأی نمی‌داد و این حساسیت مجلس را نشان می‌دهد.

*برای اولین بار بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه عمومی کشور بیش از ۱۲ درصد شد

منادی با اشاره به لایحه‌رتبه‌بندی معلمان، گفت: این لایحه با همکاری که با دولت قبلی داشتیم به مجلس آمد و 7، 8 ماه کش و قوس در مجلس به تصویب رسید و اکنون در شورای نگهبان است و انشاءالله تا دو سه روز دیگر جواب را خواهند داد.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان تقریبا ۲۵ هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرد و باعث شد که برای اولین بار بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه عمومی کشور بیش از ۱۲ درصد شود، ادامه داد: یعنی علاوه بر ۱۳۱ هزار میلیارد تومان رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان تحت عنوان رتبه بندی معلمان در بودجه آمده است.

* ۳.۵ میلیون کودک محروم از آموزش هستند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اشاره کرد و گفت: با چنگ و دندان و تلاش وافر توانستیم بچه‌های صفر تا شش سال را به آموزش و پرورش برگردانیم چون آموزش و پرورش باید یک بسته کامل باشد؛ قبلاً این گروه سنی در دست بهزیستی بود که قرار شد در دست آموزش و پرورش باشد و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایجاد شد؛ البته شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه پیشرو بود و ما با آنها این اقدام را همزمان جلو بردیم.

منادی تصریح کرد: در حالی آقای نوری وزیر شده است که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و به عبارتی دیگر ۳.۵ میلیون دانش‌آموز به دلیل شرایط کرونا محروم از آموزش هستند. همچنین حدود ۱۷ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم از تحصیل بازمانده هستند یا اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به شدت به توانمندسازی در رابطه با آسیب های اجتماعی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش به رغم اینکه معلمان  زحمت زحمات زیادی می‌کشند اما رتبه پایینی در آزمون‌های بین‌المللی دانش‌آموزی داریم یعنی رتبه ۴۸ از ۵۸ در آزمون علوم پایه دوره چهارم و رتبه ۵۰ از ۵۹ در آزمون ریاضی داریم؛ به عبارت دیگر آقای نوری، آموزش و پرورش با کلی مشکل را تحویل گرفتند.

* افزایش افراد مشمول لایحه رتبه‌بندی معلمان

منادی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: در لایحه‌ای که دولت قبلی درباره رتبه‌بندی معلمان داده بود،  فقط ۵۰۳ هزار نفر را شامل می‌شد و اداری‌ها مشمول نمی‌شدند که در کمیسیون آموزش، رتبه‌بندی را به کادر اداری که رسته آموزشی هستند، تسری دادیم و عدد افراد مشمول ۷۳۳ هزار و ۸۱۶ نفر شد.

وی ادامه داد: در لایحه دولت قبل، قرار بود که رتبه‌بندی در سه سال برای افراد مشمول ارائه شود، ولی ما اعلام کردیم که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای همه افراد مشمول اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول