اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش قیمت مرغ با مدیریت مراحل تولید/ اتحادیه‌های چهارمحال و بختیاری برای کمک به تولید وارد میدان شدند

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش اعظم کاهش قیمت مرغ به مدیریت در مراحل تولید یعنی جوجه‌ریزی، همکاری مرغداری‌ها و توزیع نهاده‌های دامی برمی‌گردد که همه خروجی یک کار جهادی است.

کاهش قیمت مرغ با مدیریت مراحل تولید/ اتحادیه‌های چهارمحال و بختیاری برای کمک به تولید وارد میدان شدند

خالد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه یک ماه و نیم از انتقال وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد و تاکنون طرح موفقیت‌آمیز بوده،گفت: نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی و مرغداری‌ها از قبل انجام شده اما با اجرای این طرح دقت و حساسیت بیشتری پیدا کرده که در حال حاضر در هر شهرستان ۲ الی ۳ گروه و در مرکز استان نیز ۵ گروه که هر گروه دارای ۲ نیروی بسیجی و نیروی بازرس از جهاد کشاورزی است نظارت بر بازار نهاده و مرغ را برعهده دارند.

وی ادامه داد: هم‌چنین ۹ بازرس منتقل شده از اداره صمت به جهاد کشاورزی و ۱۵۶ نفر نیروی بسیجی بخش نظارت این دو محصول را بر عهده دارند.

کشتار مرغ بیشتر از نیاز مردم

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با افزایش نظارت‌ها اوضاع بازار بهتر شده و در حال حاضر هیچ کمبودی در تولید دو محصول نهاده‌های دامی و مرغ در استان وجود ندارد، گفت: در تولید مرغ و نهاده دامی مازاد داریم و رقابت بین استان‌ها افزایش پیدا کرده، در واقع کشتار مرغ زیاد و متقاضی کم شده است.

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار

طاهری بیان کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ از ۳۰ هزار تومان به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ از ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان به ۲۷ یا ۲۸ هزار تومان رسیده است که این کاهش قیمت رقابت بین تولیدکنندگان را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: بخش اعظم این کاهش قیمت به مدیریت در مراحل تولید یعنی جوجه‌ریزی، همکاری مرغداری‌ها و توزیع نهاده‌های دامی برمی‌گردد که همه خروجی یک کار جهادی است و قطعاً کار جهادی نتیجه خواهد داشت.

اتحادیه‌های تعاونی پای کار تولید

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اتحادیه تعاونی روستایی نیز برای تولید به کمک آمده و تا کنون پنج تن مرغ از طریق اتحادیه شهرستان شهرکرد به بازار اضافه شده است و اتحادیه شهرستان‌های دیگر نیز اعلام آمادگی کردند که در صورت کمبود کالا وارد میدان شوند.

وی در پایان گفت: آموزش نیروهای بسیجی همچنان ادامه دارد و تاکنون ۵۰ درصد نیروهای شهرستان‌ها آموزش دیده‌اند و مابقی نیز در حال آموزش هستند تا نظارت بر روی قیمت اقلام مورد نیاز مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول