اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گارانتی؛ خیالی واهی برای خریداران کالا

وسایل دیجیتالی از جمله وسایلی هستند که ساختار پیچیده ای دارند و از ظاهر، نمی‌توان متوجه سالم بودن آنها شد و نیازمند تایید محصول یا گارانتی هستند تا خریدار با خیال راحت از آنها استفاده کند.

گارانتی؛ خیالی واهی برای خریداران کالا

به گزارش خبرگزاری فارس، ازجمله مواردی که مردم با آن دست پنجه نرم می‌کنند خرید لوازم، قطعات الکترونیکی به ‌ویژه در بخش لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل به همراه ارائه ضمانت و یا کارت گارانتی است.

بسیاری از خریداران بر این باورند که اگر مشکلی برای دستگاه و کالای خریداری شده به وجود آمد، فروشنده آن را پذیرفته و هزینه خسارت کالا پرداخت، تعویض و یا مرجوع می‌شود.

یکی از این خریداران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: مدتی قبل اقدام به خرید حافظه کردم، پشت دستگاه برچسبی مبنی بر شرایطی نظیر درضربه و نفوذ مایعات مقاوم است قرار داشت و شرکت ضمانت کننده، دستگاهی با این برچسب وارد بازار کرده ولی در تست اولیه پس از اندکی کار کردن شروع به صدای غیرمتعارف نمود.

خریدار افزود: سازنده دستگاه مدعی شده در برابر ضربه در چندلایه فلز و پلاستیک پیچیده شده و با این شرایط صدایی که از آن خارج می‌شود نسبت به دیگر مدل‌ها  باید کمتر شنیده شود و سپس  به شرکت گارانتی کننده ارجاع گردید.

وی تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسان شرکت، بدون هیچ ابزار تخصصی و بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی به صورت مستقیم از طریق گوش، منکر شنیدن صدا شدند درصورتی‌ که هیچ‌کدام از شرایط استاندارد و حرفه ای را رعایت نکرده بودند.

هزینه‌هایی که بابت ضمانت نشدن گرفته می‌شود

 خریدار ادامه داد: از حافظه فیلم گرفتم و به‌عنوان سند به شرکت، ارائه دادم ولی تا به حال هیچ پاسخ مثبتی به من  داده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه هنگامی‌که کالایی خریداری و زمان استفاده از گارانتی فرا می‌رسد هیچ‌گونه حمایتی از سوی شرکت گارانتی کننده نمی‌شود، افزود: ما بابت ضمانت کالا هزینه پرداخت کرده‌ایم، ولی با بهانه‌های مختلف هیچ حمایتی از سوی فروشنده کالا یا شرکت ضمانت کننده نمی‌شویم.

خریدار اضافه کرد: مدیر این شرکت ضمانت کننده بیان کرده، حافظه‌های جانبی برای بکاپ گرفتن از داده ها نیست و فقط برای نقل‌ وانتقال اطلاعات است و اگر داده هایتان برای شما مهم است اقدام به خرید حافظه دیگری کنید که این صحبتی غیر کارشناسانه و غیر حرفه ای است که بار دیگرهزینه ای برای تهیه حافظه انجام شود.

وی افزود: لازم به ذکر است این مدل از حافظه ها به تناسب ظرفیت ذخیره سازی؛ مبلغی حدود دو برابر حافظه های مشابه در دیگر برند ها قیمت دارد.

تشخیص صدای حافظه نیازمندکارهای تخصصی است

یکی دیگر از شهروندان به نام حسین بیانی که  متخصص علوم کامپیوتر و سخت افزار است در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: تشخیص  صدای حافظه باید از طریق دستگاه های ویژه این حوزه و در فضای مخصوص این کار شنیده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

متخصص دستگاه‌های الکترونیکی و کامپیوتری ابراز داشت: بر اساس ادعای سازنده و تضمین شرکت گارانتی کننده این حافظه دارای لایه فلزی و یک‌ لایه لاستیکی که در زیر آن قرار دارد کاملاً پوشیده است.

بیانی گفت: به عنوان مثال در مدل A80 اکسترنال از حافظه داخلی سامسونگ استفاده شده که از تکنولوژی سیگیت تغذیه یا تأمین تکنولوژی شده و حافظه با پوشش فلزی و حداقل آلیاژ و مواد ضربه گیر محافظت می‌شود اما تا این حد صدا به گوش نمی‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور آگاه سازی خریداران، عمدتا در مدل های مشاهده شده در کشور در سری A80  از حافظه های سامسونگ و در سری A85 از حافظه های شرکت توشیبا به کارگیری می شود.
انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول