اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فوت و مسمومیت ۳۹ نفر در اثر استنشاق گاز CO در ایلام

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در نه ماهه سال‌جاری در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ۳۲ نفر مصدوم و ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

فوت و مسمومیت ۳۹ نفر در اثر استنشاق گاز CO در ایلام

صیدنور علیمرادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در نه ماهه سال‌جاری ۲۰ مورد تماس حادثه استنشاق گاز CO با مرکز پیام ۱۱۵ ( دیسپچ ) برقرار شده است که در این راستا ۳۲ نفر مصدوم و ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۷۰۷۲۷ تماس با این مرکز برقرار شده که از این تعداد ۱۵۶۷۴ تماس منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۲۷۸۳ مورد مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان با ۱۱۵ ارائه و ۲۴۲۲ مورد مزاحمت تلفنی نیز ثبت شده است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۱۶۷۳۳ بیمار و مصدوم توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان به مراکز درمانی منتقل شده است.

علیمرادی بیان داشت: همچنین در این مدت، ۶۸ ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که از این تعداد ۱۹ مورد حوادث ترافیکی و ۴۹ مورد نیز حوادث غیر ترافیکی و سایر بیماری‌ها است.

وی عنوان کرد: طی نه ماهه سال جاری، ۳۸۵۸ مورد درخواست اعزام و پذیرش توسط مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) ثبت و انجام شده که از این تعداد ۳۴۰۸ بیمار در مراکز درمانی داخل استان و ۳۱۰ بیمار نیز در مراکز درمانی خارج از استان پذیرش و منتقل شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هم استانی‌ها در صورت وقوع هر گونه اتفاق یا حادثه و نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی با شماره تلفن رایگان ۱۱۵ بدون پیش شماره، تماس حاصل کنند.

گفتنی است، ۱۳ پایگاه شهری،۳۰ پایگاه جاده ای و ۳۶۰ نیروی عملیاتی در اورژانس ۱۱۵ ایلام فعال است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول