اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف کلیات بودجه: حذف ارز ترجیحی بر روی سایر کالاها تأثیر می‌گذارد

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حذف ارز ترجیحی 25 قلم کالا بر روی قیمت سایر کالاها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مخالف کلیات بودجه: حذف ارز ترجیحی بر روی سایر کالاها تأثیر می‌گذارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1401 به سخنان رئیس‌جمهور در دفاع از لایحه بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس‌جمهور به اصلاح حقوق کارکنان دولت اشاره کرد در حالی که اصلاحات جدیدی دیده نمی‌شود و افزایش حقوق‌ها زیر 10 درصد است.

وی با اشاره به سخنان موافقان کلیات لایحه بودجه گفت: بودجه‌ای که 60 تا 70 درصد مشکل دارد در کمیسیون تلفیق قابل اصلاح نیست و باید به دولت بازگردد.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: در لایحه بودجه برخی پایه‌های مالیاتی تا 70 درصد افزایش یافته است در حالی که بارها گفته‌ایم 42 درصد فرار مالیاتی داریم؛ چرا به اقشار ضعیف فشار می‌آوریم آن هم در حالی که نه بانک اطلاعاتی درستی داریم و نه اطلاعات بانکی دقیقی داریم.

دلخوش ادامه داد: چرا نرخ ارز را برای تبدیل فروش نفت 23 هزار تومان تعیین کرده‌اید؟ اگر تحریم بیشتر شود باید قیمت بیشتری اعمال شود و اگر تحریم‌ها لغو شود باید نرخ کمتری در نظر گرفته شود، لذا قیمت ثابت باعث فشار بر مردم می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی درباره ارز ترجیحی نیز گفت:‌می‌گویند 25 قلم کالا مشمول ارز  ترجیحی نمی‌شوند در حالی که این‌ها بر روی سایر قیمت‌ها و حداقل 700 الی 800 قلم کالا تأثیر می‌گذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول