اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف کلیات بودجه: افزایش 62 درصدی مالیات، تولید را به شدت متأثر می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس در مخالفت با کلیات بودجه 1401، گفت: افزایش 62 درصدی مالیات، تولید را به شدت متأثر می‌کند که نتیجه آن تورم مضاعف و برخلاف شعارهای داده شده است.

مخالف کلیات بودجه: افزایش 62 درصدی مالیات، تولید را به شدت متأثر می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1401 با بیان اینکه جایگزین مناسبی برای حذف ارز 4200 تومانی وجود ندارد، اظهار داشت: این موضوع به معنای فشار بر امنیت غذایی مردم، افزایش تورم و بروز انواع مشکلات دیگر است.

وی ادامه داد: افزایش 62 درصدی مالیات، تولید را به شدت متأثر می‌کند که نتیجه آن تورم مضاعف است که برخلاف شعارهای داده شده خواهد بود و صرفاً مالیات دهندگان سابق تحت فشار قرار می‌گیرند.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه به اسم بودجه انقباضی، حقوق‌ها 10 درصد افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر 60 درصد مالیات را افزایش داده‌اند، عنوان کرد: این موضوعات تورم مضاعفی را بر کالاها، حمل و نقل و مایحتاج عمومی تحمیل می‌کند.

فرهنگی تصریح کرد: از سوی دیگر بسیاری از ردیف‌های پروژه‌ها در لایحه بودجه حذف شده و راه‌حلی برای آن اندیشیده نشده است لذا از آنجایی که لایحه بودجه بسته سیاستی است، باید به دولت بازگردد تا نسبت به آن تجدیدنظر شود.

وی بیان داشت: موضوع درآمدهای نفتی ذکر شده در تبصره 14 این لایحه قابلیت اجرا نداشته و بسته سیاستی متفاوتی می‌خواهد که لازم است دولت نسبت به آن بازنگری کند چرا که در مجلس قابل بررسی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول