اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شوی تبلیغاتی انتخاباتی پشت تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج!/تحریم بهانه‌ای برای ناکارآمدی؟

مسئولان وقت آب و فاضلاب شهری استان و معاون استاندار در آن دوران از پیشرفت ۹۵ تا ۹۸ درصدی تصفیه‌خانه سخن می‌گفتند و تنها قسمت باقیمانده را مربوط به الکترومکانیکال ذکر می کردند اما با گذشت زمان معلوم شد که اینگونه نبوده و الکترومکانیکال بهانه بوده است.

شوی تبلیغاتی انتخاباتی پشت تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج!/تحریم بهانه‌ای برای ناکارآمدی؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند استان از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از منابع و سرچشمه های آب کشور با ۱۱ درصد از روان آب ها یاد می شود اما به دلیل نبود ساختگاه‌هایی مثل سدها که بتوانند آب را ذخیره کرده و در اختیار مردم استان قرار دهند کام مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر تشنه مانده است.

برای مثال شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که رود پرآب بشار از وسط آن می‌گذرد دچار تنش آبی شده است قرار بود قبل از راه اندازی سد تنگ سرخ که اکنون با حاشیه‌های فراوانی هم روبرو شده برای آبرسانی به شهر یاسوج از تصفیه‌خانه اضطراری استفاده شود.

تبلیغات گسترده‌ای در دوره دولت روحانی در استان راه انداخته شد و با حضور وزیر وقت نیرو تصفیه خانه اضطراری کلنگ زده شد و البته اعتبارات میلیاردی هم به آن اختصاص یافت و قرار بر این شد که در یک بازه زمانی کوتاه این تصفیه خانه وارد مدار آبرسانی به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شود شهری که بحران را پشت سر گذاشته و دچار تنش شدید آبی شده بود.

معاون وقت عمرانی استاندار بارها از راه اندازی تصفیه خانه خبر داد و از فروردین به خرداد از خرداد به مرداد و از مرداد به مهر و از این فصل به آن فصل و از این سال به آن سال به تعویق انداخته شد.

در دوره‌ای عزیز فیلی معاون وقت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تست این تصفیه‌خانه خبر داد که تنها مشکل مربوط به آن نبود قطعه‌ای به نام الکترومکانیکال است و می‌گفتند که به دلیل تحریم نتوانسته‌ چنین دستگاهی برای تصفیه خانه خریداری شود.

مسئولان وقت آب و فاضلاب شهری استان و معاون استاندار در آن دوران از پیشرفت ۹۵ تا ۹۸ درصدی تصفیه‌خانه سخن می‌گفتند و تنها قسمت باقیمانده را مربوط به الکترومکانیکال ذکر می کردند اما با گذشت زمان معلوم شد که اینگونه نبوده و الکترومکانیکال بهانه بوده است.

در آخرین نشست مسئولان آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد همین چند روز پیش و در دوره مسئولیت اسفندیار برخه چنین گزارش داده شد که پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه آب شهری یاسوج حدود ۸۵ درصد است که با آمار قبلی زمین تا آسمان تفاوت دارد.

طبق آخرین گزارشی که مسئولان آبفای استان دادند معلوم شد که عدم راه اندازی تصفیه خانه تنها مربوط به یک قطعه نبوده و چنین می توان تحلیل کرد که آقایان ناکارآمدی خود را به تحریم‌ها گره زده بودند.

مدیرعامل فعلی آب و فاضلاب استان صادقانه عنوان کرد که پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج آنگونه که معاون سابق عمرانی و مسئولان آبفا اعلام کرده بودند به آن میزان نبوده است.

به گزارش فارس آمارهای غلط و گاها مطابق با اهداف سیاسی تبلیغاتی انتخاباتی موجب عقبگرد و پسرفت استان کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار بوده است و چه می دانیم که در آن دوره در پس آمار‌های ساختگی تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج شوی تبلیغاتی انتخابات نبوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول