اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بزودی شروع می‌شود/کردستان را به جایگاه اصلی‌اش می‌رسانیم

استاندار کردستان اعلام کرد: ظرف دو هفته آینده منطقه آزاد مریوان و بانه به طور رسمی شروع می‌شود ضمن اینکه در دو هفته اخیر بیش از ۱۵ سرمایه‌گذاری خارجی به ما رسیده که در حال بررسی است تا در منطقه ویژه اقتصادی بانه فعالیت کنند.

فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بزودی شروع می‌شود/کردستان را به جایگاه اصلی‌اش می‌رسانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در گردهمایی یاران ولایتمدار دولت مردمی سرزمین مجاهدت‌های خاموش در سنندج اظهار داشت: در دوره‌ای واقع شده‌ایم که یک نقطعه عزیمت و  طلیعه دوره جدیدی است که شاخصه‌هایی دارد، اولین دولت در گام دوم انقلاب هستیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از شعارهایی که از سر شوق در مواجهه با مقام معظم رهبری سرمی‌دهیم این است که رهبر ما فرمان دهد تا ما با همه وجود اجرا کنیم و این فرمان در قالب یک بیانیه بسیار وزین و پرمغز آمده است که آیندگان از این بیانیه نکات زیادی استخراج خواهند کرد و نگاه تیزبین و بینش الهی را به خوبی خواهند شناخت.

وی افزود: دوره گام دوم اقتضائاتی دارد که مرور گذشته یکی از این اقتضائات است و ما باید این بیانیه را در برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا عملی کنیم و اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

زارعی‌کوشا اذعان داشت: بی‌انصافی است اگر بیان شود در این چهل سال گذشته در کردستان کار نشده است چرا که همه دولت‌ها و بلکه نظام در طول این چهار دهه خدمات زیادی در کردستان ارائه کرده است که تفاوت محسوس کردستان با کردستان چهل سال پیش بیانگر این موضوع است.

وی گفت: چیزی که ما امروز به عنوان مطالبه و تکلیف و یک افق در نظر گرفته‌ایم و بنا داریم به آن برسیم، چیزی است که متناسب شان مردم کردستان و ظرفیت‌ها و جایگاه استان و حقی است که مردم کردستان به گردن نظام دارند و گرنه کار زیادی انجام شده است.

به گفته استاندار کردستان، در کنار این خدمات نقاط ضعف زیادی هم وجود دارد که مهم‌ترین آن در دوره‌های گذشته به ویژه در دوره‌هایی اصولگرایی، مظلوم واقع‌شدن جریان انقلابی کردستان است و این محدود و منحصر در دولت‌های دیگر نیست. 

وی تصریح کرد: من این مظلومیت جریان انقلابی کردستان را به عنوان یک رسالت نانوشته می‌دانم که جریان انقلاب را در کردستان تقویت کنم و به صراحت می‌گویم جریان انقلابی اهل سنت در کردستان باید تقویت شود و این را خدمت به نظام می‌دانیم، این بیان به دنبال عدالت و عدالت‌ورزی است و گرنه کردستان مظهر اتحاد و برادری شیعه و سنی و کرد و ترک است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: بسیاری از سخنان و به اعتقاد من، طراحی‌هایی که بصورت بیان‌هایی از سر اشتباه و بیشتر‌ در رسانه‌های بیگانه می‌آید، هیچ تناسبی با واقعیت‌ها در کردستان ندارد، افرادی که دنبال اختلاف‌افکنی و تفرقه بین مردم کردستان هستند بدانند که گول خورده‌اند و این مسیر درستی نیست.

وی عنوان کرد: جوانگرایی یعنی همان کاری که در دفاع مقدس انجام شد و اتفاقی که در یک جنگ طولانی‌مدت نابرابر حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

استاندار کردستان اعلام کرد: به همفکری، مشورت و همراهی و کمک نیروهای انقلابی در استان نیازمندم و در طول این مدت نیز از مشورت این نیروها استفاده کرده‌ام.

زارعی‌کوشا یاداوری کرد: الزاماتی وجود دارد که ما تصمیم‌گیرنده منحصر به فرد و یا نهایی در موضوعات مختلف نیستیم، ما خیلی جاها می‌خواهیم کارهایی انجام دهیم اما دستمان باز نیست، شاید برای من هم دلچسب‌تر این بود که بعد از یک هفته تمامی تیم مدیریتی را با خودم همراه کنم و از نقطه صفر با جدیدت به کارها بپردازیم.

وی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها مطالبی در رسانه‌ها عنوان و برجسته می‌شود، اینها خیلی هم صبغه انقلابی و صبغه مردمی ندارد، گاهی اینها دنبال نکات دیگری هستند.

زارعی‌کوشا گفت: برای مردم کردستان زیاد فرق نمی‌کند که چه کسی مسوول باشد چرا که مردم به دنبال این هستند کار به درستی انجام شود و خدمات‌رسانی درست باشد و مسیر برای توسعه و تعالی استان و رفاه مردم تسهیل شود و ما باید از نیروهایی استفاده کنیم که این مسیر تسهیل شود.

استاندار کردستان افزود: ما موظف به شایسته‌گزینی و انتخاب مسوولان و مدیرانی فسادستیز، سالم، توانمند، انقلابی و معتقد به آرمان‌های دولت باشند و بتوانند تحول ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تصمیم احساسی بگیریم، دنبال به‌به و چهچه رسانه‌ها باشیم و به دنبال قهرمان‌سازی باشیم، خلاف اقتضائات و تکلیف انقلابی ما است چرا که ما موظف به شایسته‌گزینی هستیم.

استاندار کردستان گفت: در این دو ماهه در استان کار جدی استان را متوقف بر تغییرات مدیریتی نکرده‌ایم ضمن اینکه در ‌شناسایی افراد برای تغییرات مدیریتی غفلت نکرده‌ایم.

وی گفت: در سفر وزیر نیرو به کردستان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار را مصوب کردیم، تمام موضوعات مربوط به یکی از دغدغه‌های مهم استان را پیگیری کرده‌ایم.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: از تمامی جلسات و محافل و در عین حال از دغدغه‌های مردم و جریان‌های انقلابی نیز مطلع هستم و این دغدغه‌ها برای ما ارزشمند است و خود را وقف این دغدغه‌ها خواهم کرد و از همین الان کادرسازی خواهیم کرد که برای چهار سال آینده در پست‌های مدیریتی استان قرار بگیرند.

وی گفت: برای استفاده از دیدگاه‌های جریان‌های انقلابی استان شوراهای مشورتی در شهرستان‌ها تشکیل شده است، افرادی که زمانی پای کار آمده‌اند که برای انها هزینه داشته است.

زارعی‌کوشا همچنین گفت: کردستان از حیث اقتصادی و درآمدی وضعیت خوبی ندارد لذا همه تلاش ما باید بر این معطوف شود که در یک فاصله کم به یک جایگاه مناسب در زمینه ارتقای سطح درآمد خانوار با سرمایه‌گذاری مناسب برسیم.

استاندار کردستان اعلام کرد: ظرف دو هفته اینده منطقه آزاد مریوان و بانه به طور رسمی شروع می‌شود ضمن اینکه در دو هفته اخیر بیش از ۱۵ سرمایه‌گذاری خارجی به ما رسیده که در حال بررسی است تا در منطقه ویژه اقتصادی بانه فعالیت بکنند.

وی یاداوری کرد: باید اشتغال را رونق دهیم و امیدآفرینی و این دغدغ‌ های بزرگی است که باید با کمک این جمع محقق کنیم.

زارعی‌کوشا گفت: با همفکری جریان‌های انقلابی با هر عنوانی، کردستان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم و اگر این کار را بکنیم  خواسته رهبری را تحقق بخشیده‌ایم چرا که رضایت رهبری در رضایت مردم است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول