اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

نتایج حضور استاندار در چالدران/از رسیدگی به محرومان در روز سفر تا زمان بندی دقیق برای اجرای مصوبات

فرماندار چالدران گفت:کارگروهی برای پیگیری مصوبات سفر استاندار تشکیل شده است و مقرر شده است مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی تا سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

نتایج حضور استاندار در چالدران/از رسیدگی به محرومان در روز سفر تا زمان بندی دقیق برای اجرای مصوبات

محمدرضا عبدالله نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص سفر یک‌روزه استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان چالدران اظهار داشت: استاندار آذربایجان‌غربی اولین سفرشهرستانی خود را از چالدران آغاز کرد که نشانه مهمی از عزم دولت برای محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: قبل از سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان چالدران تعدادی از کارشناسان و مدیران کل در این شهرستان برای بررسی و شناسایی معضلات و مشکلات موجود در این شهرستان حضور پیدا کرده بودند.

فرماندار چالدران یادآور شد: استاندار آذربایجان‌غربی با تیم ۱۶ نفره در این شهرستان حضور یافته و با برگزاری جلسات با کارشناسان به بحث و بررسی در خصوص موانع پروژه‌های ناتمام شهرستانی سعی در رفع موانع در جهت توسعه شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشتند.

عبدالله نژاد خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان‌غربی در سفر یک روزه خود به مورخه ۹ دی از چهار روستای محروم این شهرستان بازدید میدانی انجام و در طول مسیر بازدید  از درمانگاه بازدید کردند .

فرماندار چالدران با اشاره به اینکه تاکنون سابقه نداشته هیچ استانداری به روستاهای محروم شهرستان چالدران سفر و بازدید میدانی داشته باشد عنوان کرد: طی این سفر استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار چهره به چهره با مردم محروم منطقه شنوای مشکلات مردم بوده و اقدام به کمک مالی به خانواده‌های محروم منطقه کردند.

 

وی اذعان کرد: طی این بازدید میدانی استاندار آذربایجان‌غربی از منطقه مرزی شهرستان دیدار کردند.

عبدالله نژاد ادامه داد: پس از بازدید میدانی ۱.۵ ساعته استاندار جلسه ۴ ساعته با تیم ۱۶ نفره که شامل مدیران کل و کارشناسان بوده برگزار و طی این جلسه ۶ مصوبه ابلاغ و تا مورخه ۱۴۰۱ برای اجرایی شدن این مصوبات زمان‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: برای پیگیری مصوبات در استانداری کارگروه پیگیری مصوبات سفر استاندار به شهرستان چالدران تشکیل و در شهرستان چالدران نیز جهت پیگیری مصوبات سفر استاندار گروهی تشکیل و پیگیر امور هستند.

عبدالله‌نژاد عنوان کرد: مصوبات انجام شده درخصوص پروژه‌های ناتمام عمرانی، گردشگری، راه‌های مواصلاتی است.

فرماندار چالدران با اشاره به اینکه شهرستان چالدران دارای ۱۹۹۱ کیلومتر مربع وسعت است در حوزه دامداری از بهترین ظرفیت دار بوده است و عنوان کرد: این شهرستان دارای ۳۵۰ هزار مراتع بی‌نظیر، بوده و در فاصله زمانی تیر تا شهریور پذیرای ۲۷ هزار عشایر می‌باشد.

وی اضافه کرد: این شهرستان دارای آب‌و هوایی بی‌نظیر و از ۳۰ هزار هکتار اراضی دیمی وآبی برخوردار بوده و مستعد برای کشاورزی با کیفیت است که محصول سیب‌زمینی با سیب‌زمینی اردبیل قابل رقابت است. 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این شهرستان‌ موقعیت استراتژیک مرزی و جغرافیائی مساعد با توجه به داشتن ۱۴۴کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه ( قرار گرفتن در دروازه اروپا) قرار گرفتن شهرستان در مسیر جاده ابریشم از جاذبه‌های طبیعی ، مراکز مهم تاریخی نظیر قره کلیسا (ثبت جهانی) ، مقبره سید صدرالدین ، گمرک صوفعلی و ۱۰۴ اثر ثبت شده ملی، آبگرم معدنی ،تالاب‌های متنوع، شرشر عرب دیزج، شرشر قرنقو و طبیعت مستعد جهت توسعه صنعت گردشگری برخوردار بوده است.

عبدالله نژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان ۱۴۲ کیلومتر با کشور ترکیه مرز مشترک دارد بهترین پتانسیل را برای مبادلات مرزی را برای بهبود معیشت منطقه را داشته و با تامین زیرساخت‌های لازم و ایجاد بازارچه‌های مرزی می‌توان تاثیر مثبتی در اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به رویکرد جدید فرمانداری شهرستان بیان کرد: یکی از اقدمات و رویکردهای مهم فرمانداری در این شهرستان توجه به اشتغالزایی و توجه به ظرفیت‌های گردشگری، بوم‌گردی، معادن می‌باشد.

عبدالله نژاد گفت: ایجاد واحدهای تولیدی توسعه صنعت گردشگری، فراهم‌ساختن زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی در شهرستان در بازه زمانی فعالیت فرمانداری، از جمله رویکردهای مهم فرمانداری شهرستان چالدران می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول