اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سخنگوی نخستین رئیس جمهور قزاقستان: «نظربایف» از کشور خارج نشده است

سخنگوی نخستین رئیس جمهور قزاقستان تایید کرد «نورسلطان نظربایف» در شهر «نورسلطان» پایتخت این کشور قرار دارد و از کشور خارج نشده است.

سخنگوی نخستین رئیس جمهور قزاقستان: «نظربایف» از کشور خارج نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آیداس اوکیبای» سخنگوی «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان گفت که وی در شهر «نورسلطان» پایتخت این کشور قرار دارد.

وی با اعلام این مطلب در صفحه توییتر خود نوشت: نظربایف مستقیما با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در تماس است، جلسات مشورتی متعددی برگزار کرده و با سران تعدادی از کشورهای دوست نیز تماس تلفنی داشته است.

به نوشته اوکیبای، نظربایف از همه می‌خواهد برای پیروزی بر چالش‌های کنونی و تضمین یکپارچگی قزاقستان در کنار رئیس جمهور کشور بسیج شوند.

طی دو روز گذشته در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخبار ضد و نقیض در مورد خروج نظربایف و نزدیکانش از قزاقستان منتشر شده بود. حتی برخی منابع مدعی بودند که تعدادی از نزدیکان و بستگان نظربایف، از جمله «صمد آبیش» بردارزاده وی که اخیرا از سمت معاونت اول کمیته امنیت ملی قزاقستان برکنار شد، بازداشت شده است.

اما روز گذشته کمیته امنیت ملی قزاقستان بازداشت آبیش را تکذیب کرد.

به دلیل وضعیت خاص سیاسی و امنیتی قزاقستان و محدودیت‌های وضع شده برای دسترسی به اینترنت و تماس تلفنی، اخبار موثق کمتر در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و باعث شده که در رسانه‌های و فضای مجازی شایعات متعددی باز نشر شود. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول