اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد صف‌های فروش و افت صف‌‌های خرید/رشد 8 درصدی خروج پول از بورس

میانگین ارزش صف‌‌های فروش در هفته اخیر 175 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 80 میلیارد تومان بیشتر بود و رشد 84 درصدی داشته است.

رشد صف‌های فروش و افت صف‌‌های خرید/رشد 8 درصدی خروج پول از بورس

به گزارش خبرگزاری فارس، میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 70 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 118 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف ‌های خرید 63 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 103 میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که 42 میلیارد تومان بود.

رشد ورود نقدینگی به صندوق‌ها با درآمد ثابت

در پایان هفته دوم دی ماه، شاهد نهمین روز ورود پول حقیقی به صندوق‌ ها با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه 41 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق ‌ها وارد شد و روز یکشنبه 133 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌ های قابل معامله درآمد ثابت شد. دوشنبه 123 میلیارد تومان و روز سه ‌شنبه 66 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق ‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته 111 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

در مجموع این هفته 474 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق ‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 95 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق ‌ها وارد شده است.

رشد 8 درصدی خروج پول از بورس

در هفته اخیر، بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه هفته پیش از آن، پنجمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه 460 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به 201 میلیارد تومان رسید.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد و در این روز 221 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌ شنبه به 399 میلیارد تومان بالغ شد و روز چهارشنبه به بیش از 286 میلیارد تومان رسید. 

در مجموع 5 روز کاری متوالی هزار و 568 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 313 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش 8 درصدی داشته است. 

در 10 روز اخیر 3 هزار و 21 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن 302 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول