اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سادگی؛ نقطه قوت فیلم «دِرب»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دِرب»، سادگی را نقطه قوت این فیلم می‌داند.

سادگی؛ نقطه قوت فیلم «دِرب»

سید رضا محقق تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دِرب» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، گفت: داستان این فیلم سینمایی از دو سال قبل به ذهن برادرم هادی محقق که کارگردانی فیلم را برعهده دارد رسید و از همان زمان داستان‌پردازی آن را آغاز کرد. ما اسم این داستان را «دِرب» به معنای زمین سفت و سخت گذاشتیم. 

وی درباره داستان این فیلم سینمایی بیان کرد: «دِرب» داستان زندگی یک مامور اداره برق را به تصویر می‌کشد که روزی برای وصل کردن برق، به خانه یک معلول می‌رود و از نظر اخلاقی و وجدانی تحت تاثیر شرایطی قرار می‌گیرد. 

این تهیه‌کننده سینمای ایران، درباره مکان فیلمبرداری «دِرب»، اظهار کرد: ما کهگیلویه و بویراحمد را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم و حدود دو ماه مشغول فیلمبرداری بودیم. با توجه به اینکه ما خودمان اهل کهگیلویه و بویراحمد هستیم، فضای این استان را به خوبی می‌شناختیم و همین شناخت کمک شایانی به ما کرد. 

محقق درباره لوکیشن‌های انتخاب شده برای این فیلم سینمایی، گفت: اکثر لوکیشن‌های این فیلم در فضای باز بوده و اصولاً سبک فیلمسازی ما استفاده از فضای باز است، چرا که احساس می‌کنیم اینگونه لوکیشن‌ها جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند. 

وی درباره نقاط قوت فیلم سینمایی «دِرب»، بیان کرد: بزرگترین نقطه قوت این فیلم، سادگی آن است، به نحوی که مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند. نقطه قوت دیگر فیلم «دِرب» به نظرم بازی درخشان هادی محقق است. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دِرب» خاطر نشان کرد: ما در این فیلم سینمایی سعی کردم در چارچوب‌های سینما حرکت کنیم و به همین منظور می‌توان گفت «دِرب» به معنای واقعی کلمه، سینماست. 

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «دِرب» در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود. 

*خبرهای پیشنهادی گروه سینما و تئاتر

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول