اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۵۰ هنرمند صنایع‌دستی؛ متقاضی استفاده از اماکن شهرداری سمنان

۵۰ هنرمند صنایع‌دستی شهرستان سمنان متقاضی راه‌اندازی فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی در خانه‌های تاریخی و اماکن در اختیار شهرداری سمنان هستند.

۵۰ هنرمند صنایع‌دستی؛ متقاضی استفاده از اماکن شهرداری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مریم هاشمی‌معتمدی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان در جلسه بررسی نحوه واگذاری اماکن در اختیار شهرداری سمنان به هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: شهرستان سمنان دارای هنرمندان صنایع‌دستی متعددی است که در رشته‌های متنوعی فعالیت دارند و این هنرمندان نیاز به حمایت دارند.

وی خواستار همکاری مشترک شهرداری و شورای شهر سمنان در خصوص واگذاری بناهای تاریخی به هنرمندان صنایع‌دستی برای تولید و برگزاری نمایشگاه‌ها بر اساس دستور استاندار سمنان شد و گفت: حمایت از هنرمندان علاوه بر رونق صنایع‌دستی، زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی شهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان ادامه داد: بر اساس فراخوان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان به هنرمندان صنایع‌دستی، بیش از ۵۰ هنرمند فعال در بیش از ۱۰ رشته ازجمله خراطی، سفال و سرامیک، ساخت سازهای سنتی و ... برای استفاده از ظرفیت اماکن در اختیار شهرداری سمنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معتمدی با اشاره به اینکه دوسوم این متقاضیان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشتر این افراد متقاضی کارگاه‌های بلندمدت هستند.

وی خواستار بهره‌گیری از صنایع‌دستی سمنان به‌عنوان المان شهری در ایام نوروز شد و گفت: استفاده از فضاهای اطراف پارک سیمرغ، پارک ۱۷ شهریور و پارک سوکان سمنان برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ایام نوروز نقش مؤثری در حمایت از هنرمندان و رشد گردشگری خواهد داشت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های حمایتی شهرداری سمنان از هنرمندان صنایع‌دستی گفت: ۶ کارگاه فعال سفال و سرامیک و دو کارگاه چوب تا پایان امسال و در محل سوئیت‌های پارک سیمرغ سمنان برای بهره‌مندی هنرمندان صنایع‌دستی فعال می‌شود.

سیدمحمد قاسمی افزود: عرصه رایگان در پارک‌ها برای اجرای ورکشاپ و نمایشگاه صنایع‌دستی بر اساس طرح‌های مشارکتی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول