اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سویه اُمیکرون هنوز در خراسان جنوبی گزارش نشده است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: تاکنون سویه اُمیکرون در خراسان جنوبی گزارش نشده است اما تزریق دُز سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک به‌منظور پیشگیری از شیوع این سویه ضروری است

سویه اُمیکرون هنوز در خراسان جنوبی گزارش نشده است

«غلامرضا شریف زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با بیان اینکه سویه ویروس امیکرون تاکنون در استان خراسان جنوبی مشاهده نشده است، گفت: طی شبانه روز گذشته با انجام ۱۰۴ آزمایش ملکولی و  ۲۲ نمونه برداری سریع ۱۶ بیمار کرونایی در استان شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی افزود: از این تعداد بیمار شناسایی شده ۶ نفر در بیرجند، ۲ نفر در قاینات، یک نفر در خوسف، پنج نفر در طبس و ۲ نفر در فردوس شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۳۷ نفر کرونا مثبت و تعداد ۹ نفر کرونا مثبت هم در آی سی یو بستری هستند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

شریف زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری به هزار و ۲۶۹ نفر در خراسان جنوبی رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی در خصوص آمار واکسیناسیون انجام شده در استان گفت: تا کنون ۵۵۷ هزار و ۷۳۶ نفر دُز اول واکسن کرونا، ۴۹۱ هزار و ۶۸۳نفر دُز دوم را تزریق کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر دُز سوم واکسن کرونا را در استان دریافت کردند، افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پوشش حداکثری واکیسناسیون جدی ترین راه مقابله با امیکرون است.

گفتنی است؛ سویه جدید ویروس کرونا با نام B.۱.۱.۵۲۹ از سوی سازمان جهانی بهداشت امیکرون نامگذاری شده است. نخستین بار علائم ابتلا به این سویه جدید در آفریقای جنوبی در مردی حدود ۳۰ ساله مشاهده شد. علائمی همچون «احساس خستگی زیاد»، «بدن درد و سر درد خفیف» و «گرفتگی صدا» از نشانه‌های این سویه جدید است؛ بر خلاف بیماران گذشته که دچار گلو درد، مشکل ریوی منجر به سرفه‌های حاد و از میان رفتن حس بویایی و چشایی می‌شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول