اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

صالحی عمران از دانشگاه فنی و حرفه‌ای رفت/عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد

صالحی عمران با پیامی از همکارنش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خداحافظی کرد و عرفان خسرویان رئیس این دانشگاه شد.

صالحی عمران از دانشگاه فنی و حرفه‌ای رفت/عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم صالحی عمران با پیامی از همکارنش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خداحافظی کرد. وی در این پیام دلیل رفتنش از دانشگاه فنی و حرفه‌ای را پایان ماموریت ۴ ساله‌اش اعلام کرد. 

پیام خداحافظی صالحی عمران از خانواده دانشگاه فنی و حرفه ای به شرح ذیل است:

« اکنون که مأموریت ام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به پایان رسیده، شایسته است که از تمامی کادر آموزشی، همکاران اداری، دانشجویان عزیز و تمامی معاونین، مدیران و همکاران گرانقدرم در ستاد و کلیه آموزشکده‌ها قدردانی و تشکر کنم.

همکاران گرامی‌ام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت مظلومانه و جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اکنون که مأموریت ام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به پایان رسیده، شایسته است که از تمامی کادر آموزشی، همکاران اداری، دانشجویان عزیز و تمامی معاونین، مدیران و همکاران گرانقدرم در ستاد و کلیه آموزشکده‌ها قدردانی و تشکر کنم.
چهار سال گذشته فرصت بسیار مناسبی فراهم شد که به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایم که خدمت به نظام آموزش مهارتی کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان آموزش عالی فنی و حرفه‌ای در کشور بپردازم؛ و خدا را شاهد می‌گیرم که جز این، هدف دیگری را در ذهنم پرورش ندادم. در این فرصت چهارساله خدمت، با کمک همکاران عزیزمان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اقدامات ارزشمندی مانند: اخذ مجوز و استقلال شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، استقلال هیئت‌امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای، افزایش ۵۲ درصدی بودجه دانشگاه در بودجه سال ۱۴۰۱، بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی، متنوع سازی منابع مالی، برند سازی و اجرای طرح برند ملی، سرمایه‌گذاری  ۲۰۰ میلیارد ریالی سازمان‌های بین‌المللی نظیر UNIDO  (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و صنایع بزرگ مانند اسنوا، تراکتورسازی تبریز، اتحادیه آسانسور و پله‌برقی و.... در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و تجهیز کارگاه‌ها و توسعه فضای کالبدی دانشگاه در راستای آمایش آموزش عالی، تقویت چهارچوب نظام مدیریتی و سیاست‌گذاری دانشگاه و استقرار نظام ارزیابی، تدوین و تصویب نخستین سند راهبردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بومی‌سازی آئین‌نامه‌های استخدامی و ارتقاء اعضای هیئت‌علمی، تضمین و بهبود کیفیت و بازنگری و بازطراحی ساختار سازمانی دانشگاه، توسعه نیروی انسانی و جذب سیصد عضو هیئت‌علمی، ساماندهی نیروهای حق‌التدریس‌های قبل سال ۱۳۹۰،  انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع ملی در راستای اشتغال دانش‌آموختگان، افزایش پذیرش سی‌هزار نفری دانشجویان و رسیدن به مرز دویست هزار نفر، ترویج گفتمان آموزش عالی مهارتی، توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی و فعالیت‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی و ... در دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شد. اگر توفیقی حاصل شد مسلماً حاصل تلاش فکری و عملی همه همکاران و یاوران عزیزمان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بود.
همچنان عمیقاً معتقدم که هدفمندی آموزش عالی و توسعه کشور راهی جز مهارتی سازی آن ندارد. انشالله دانشگاه فنی و حرفه‌ای کماکان با انگیزه و تلاش همه‌جانبه همه همکاران با یاری خداوند در راستای تحقق کیفیت آموزش‌های مهارتی در کشور گام بردارد. من نیز تلاش خواهم کرد با تجربه‌اندوزی حاصل از این دوره، فرصت کار فکری بیشتری در حوزه آموزش‌های مهارتی پیدا کنم. یقیناً فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه، مهم‌ترین دغدغه و کارم خواهد بود.»

 

براساس این گزارش، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکم انتصاب خطاب به خسرویان آورده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه فنی وحرفه‌ای» منصوب می‌شوید.

انتظارمی‌رود با پیروی از آموزه‌‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی ومعنوی دانشگاه ازجمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست ها و برنامه های اسناد بالادستی، دیپلماسی علمی، توسعه همه‌جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش-محور، پژوهش مهارت -محور، مهارت افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمامی محورهای سند «دانشگاه اسلامی» به کار گیرید.

در این راستا برخی از وظایف مورد انتظار به شرح زیر است:
- تقویت روحیه خودباوری و میهن‌دوستی و دین‌باوری اساتید و دانشجویان در راستای تحقق دانشگاه تمدن‌ساز تراز انقلاب اسلامی
- ایجاد رشته‌های جدید بر اساس نیاز بازار و تحولات صنعت و فناوری و اصلاح، تکمیل و بروزسازی رشته‌های تحصیلی و سرفصل دروس موجود در دانشگاه
- جذب و بکارگیری و ارتقای اعضای هیئت علمی متناسب با نیازهای جدید دانشگاه
- حرکت به سمت دانشگاه مهارت آموز، حل مسئله، کارآفرین و مزیت‌ساز
- ایجاد مراکز رشد، نوآوری وکارآفرینی
- توانمندسازی فرهنگی اجتماعی دانشجویان به منظور راه اندازی محیط‌های اشتغال و کارآفرینی
- توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی به منظور تامین سرمایه انسانی مورد نیاز جامعه
- تقویت همکاری‌های بین المللی و جذب دانشجوی خارجی از کشورهای هدف و تبدیل شدن دانشگاه به مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منطقه
- استفاده از ظرفیت دانشگاه در پیوند قوی با بنگاه های صنعتی و اقتصادی و بازارهای داخلی و بین المللی
- تلاش در جهت تحقق اهداف، شاخص‌ها، کمیت، کیفیت و سهم مصرح موجود در برنامه‌های توسعه و برنامه‌های فرادستی در کشور در رابطه با آموزش‌های مهارتی
- تلاش در جهت تقویت دوره‌های کارورزی و عملی مهارت‌آموزان در محیط واقعی صنعت، کار و جامعه
- بومی‌سازی توسعه و اقتصادهای محلی از طریق آموزش منابع انسانی مستعد محلی و شکل دادن به کسب و کارهای مهارتی دانش بنیان
- تشکیل شبکه منابع انسانی ماهر جهت تزریق در صنایع کشور و منطقه
توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»

خسرویان دارای دکترای مهندسی هوا و فضا از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور است که بیش از ۲۰ مقاله علمی پژوهشی در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین‌المللی دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های « ابراهیم صالحی‌عمران» رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مدت تصدی این مسئولیت نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول