اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گام حمایتی صمت از مصرف‌کنندگان/ درج قیمت تمام شده تولید روی 14 قلم کالا الزامی است

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از الزام درج قیمت تمام شده تولید روی 14 قلم کالا خبر داد و گفت: این طرح برای حمایت از مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار گرفته و بازرسان با جدیت روی آن نظارت می‌کنند.

گام حمایتی صمت از مصرف‌کنندگان/ درج قیمت تمام شده تولید روی 14 قلم کالا الزامی است

غلامرضا قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بعد از واگذاری نظارت بر کالاهای کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی، تمرکز معاونت بازرسی سازمان صمت بر روی کالاهای سرمایه‌ای قرار گرفته و خلأی که قبلا بود تا حدودی در حال پر شدن است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: یکی از برنامه‎‌های که در حال حاضر بازرسان سازمان صمت در حال اجرای آن هستند پیگیری درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا از جمله آب معدنی، پوشاک و انواع دستگاه‌های چای‌ساز و قهوه‌ساز است زیرا قیمتی که به عنوان قیمت مصرف‌کننده روی آن درج می‌شد بسیار بالاتر از قیمت تولید به اضافه سود توزیع‌کننده بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه درج قیمت تولید تابع سازوکار مشخص و ضابطه‌ خاصی است تمامی تولیدکنندگان ۱۴ کالای فوق‌الذکر ملزم به درج قیمت تمام شده تولید شده هستند و محاسبه سود توزیع‌کننده بر عهده خود مصرف‌کننده است.

ارسال 3 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی

قائدامینی با بیان اینکه این طرح برای حمایت از مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار گرفته اضافه کرد: مثلا در خصوص آب معدنی قبلا آب معدنی‌های نیم لیتری به قیمت ۵ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسید اما با این ساز و کار جدید قیمت تمام شده تولید این محصول با توجه به ساز وکار مشخص آن یک هزار و ۹۰۰ تومان ارزیابی و با اضافه کردن سود ۵ درصدی عمده فروش و ۱۲ تا ۱۵ درصدی توزیع کننده خرد حداکثر ۲ هزار و ۴۰۰ تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی تولیدکنندگان این ۱۴ قلم کالا ملزم به رعایت این قانون جدید شده‌اند و ۳ پرونده تخلف نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است و در این راستا بازرسان صمت با جدیت بر اجرای این قانون حمایتی فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول