اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

منصوری: فتنه ۸۸ از جنس انقلاب‌های مخملی بود/ خلاصه مکتب حاج قاسم صدق و اخلاص است

استاندار تهران با بیان اینکه فتنه ۸۸ و حوادث آن سال از جنس انقلاب‌های مخملی و تحریک جریان انتخابات بود گفت: خلاصه مکتب حاج قاسم صدق و اخلاص است و رفتار او از جنس خدمت به مردم و تدبیر توام با شجاعت بود.

منصوری: فتنه ۸۸ از جنس انقلاب‌های مخملی بود/ خلاصه مکتب حاج قاسم صدق و اخلاص است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، محسن منصوری استاندار تهران در مراسم گرامیداشت علامه مصباح یزدی،  شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و دهه بصیرت که در مصلی برگزار شد، اظهار کرد: این یادواره‌ها، پاسداشت ارزش‌ها، یادآوری نعمت‌ها و داشته‌های جمهوری اسلامی است.

وی گفت: فرایند و فرمول حفظ جمهوری اسلامی پیچیده نیست و خداوند ما را غرق در نعمت قرار داده و ائمه اطهار را ضامن تداوم انقلاب اسلامی هستند و در زمانی زیست می کنیم که سایه مقام معظم رهبری بر سرماست و نعمت خواص و مالک اشترها، عمارها و مردم را در حفاظت از انقلاب اسلامی داریم. 

استاندار تهران با بیان اینکه ۹ دی روز خداست و ۸ ماه درگیری و جنگ تحمیلی پایه‌های انقلاب را متزلزل می کرد افزود: اما مردم با بصیرت خود خط بطلانی بر این فتنه کشیدند و فتنه‌های بعدی ممکن است سنگین‌تر باشد اما سنت الهی تغییر نمی‌کند و خود را برای آزمون بزرگتر آماده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: حماسه ۹ دی لطف الهی و نمایش عزت و اقتدار مردم در مقابل اهریمن و استکبار بود و بازخوانی این ایام برای جلوگیری از تحریف تاریخ و قدردانی از سرمایه‌های ملت است.

منصوری ادامه داد: اگر با برگزاری انتخابات فضایی ایجاد شد که بر مبنای مناظرات منازعات شکل گرفت و تبعات آن مشکل ایجاد کرد، فتنه ۸۸ و حوادث آن سال دامنه‌دار و از جنس انقلاب‌های مخملی بود و دشمن با تحریک جریان انتخاباتی مردم را به عدم نظارت انتخاباتی محکوم می‌کند اما به لطف خدا این کار در کشور پیاده نشد.

استاندار تهران بااشاره به اینکه برخی جریان‌های اصلاح طلب جنگ با ارزش‌ها و نهادهای انقلابی در رسانه‌ها و روزنامه های جریان خاص دیده میشد و در سال ۸۸ این قصه پر رنگ‌تر شد، افزود: چند ماه پیش‌از انتخابات ۸۸ کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و در هیچ برهه از انتخابات این اقدام سابقه نداشت و فضای بی‌اعتمادی گسترده‌ای بین مردم و شبکه‌سازی منسجمی ایجاد کردند.

وی در ادامه گفت: فتنه‌ای که ظهر روز عاشورا بوجود آوردند، مشخص بود که نیروهایی آموزش دیده نظم اجتماعی را به هم می ریزد و باران سنگ بر سر عزاداران حسینی می‌ریختند، مساجد را آتش و امام حسین علیه السلام بود که به داد این ملت رسید. 

وی افزود: نامه بدون سلام و تهیت آقای هاشمی و تهدیدی که نسبت به حضرت آقا داشتند و بیانیه‌های متعدد میرحسین موسوی که شاکله نظام را زیر سوال میبرد و بیانیه‌‌هایی که پیش از انتخابات اعلام می‌کردند، یادمان نمی‌رود.  

منصوری افزود: انتخابات سال ۸۸ با مشارکت ۸۵ درصدی مردم برگزار شد و می‌توانست یک سرمایه ویژه برای جهش کشور باشد اما سعی داشتند چهره نظام را در عرصه بین‌المللی مخدوش نشان دهند. 

وی با اشاره به اینکه از جمله آسیبهایی که به کشور وارد شد خسارت های جانی و مالی بود اما از این فتنه سنگین عبور کردیم گفت: ما در برهه‌های مختلف دست امام زمان را بر این کشور و حضور پرچم داران و عمارهای انقلاب را دیده‌ایم.

منصوری با اشاره به ویژگی‌های حاج قاسم در پیشبرد انقلاب اسلامی گفت: خلاصه مکتب حاج قاسم صدق و اخلاص است و شهید سلیمانی به حرفی که میزد مومن بود و از کمترین ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را می‌کرد و جبهه جهانی مقاومت را تشکیل داد. 

 وی ادامه داد: حاج قاسم برای دیده شدن کار نکرد و در کار خود اخلاص داشت و در عین حال که فرمانده مقتدر نظامی بود، اهل رعایت حدود شرعی، حرمت مردم، حقوق مومن، رعایت حلال و حرام و حریص خدمت به مردم بود و این را از حضرت رسول(ص) بهره برد.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: رفتار حاج قاسم از جنس خدمت به مردم و دستگیری از مردم، اهل تدبیر توام با شجاعت، وحدت و همگرایی بود.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز قطعی شهید سلیمانی انقلاب و انقلابی‌گری بود، تصریح کرد: اگر پای شاخص‌های مکتب حاج قاسم بایستیم سنت خداوند بر ما جاری می‌شود و یقین داشته باشیم که رزق و روزی به دست خداست.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول