اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امدادرسانی هلال احمر در ۱۲ نقطه خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر تیم‌های امداد و نجات در ۱۲ نقطه استان اقدام به امدادرسانی کردند و شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، خوسف و بیرجند بیشترین امدادرسانی را داشته‌اند.

امدادرسانی هلال احمر در ۱۲ نقطه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌ در ۲۴ ساعت گذشته و جاری شدن روان‌آب و سیلاب در برخی نقاط، تیم‌های امداد و نجات تاکنون به ۳۴۹ حادثه‌دیده از سیلاب در استان خراسان جنوبی امدادرسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در برخی شهرستان‌های استان هنوز ادامه دارد گفت: بیشترین امدادرسانی‌ مربوط به آبگرفتگی منازل و خودروهای گرفتار در سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته و خطر سکونت در برخی منازل، چهار چادر امدادی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه توزیع شد.

وی افزود: امدادرسانی‌ها با فعالیت ۲۶ تیم امدادی در ۲۴ ساعت گذشته انجام و تمهیدات لازم برای تیم‌های پشتیبان نیز در نظر گرفته شده است.

رضایی گفت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز جاری رانندگان به هیچ عنوان از سیلاب عبور نکنند و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

وی بیان کرد: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت التزام به سفر وسایل ایمنی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

فعالیت سامانه بارشی جدید که از اواخر وقت یکشنبه (۱۲ دی) در خراسان جنوبی آغاز شد تا امروز - سه‌شنبه - ادامه داشته و تاکنون بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و خوسف گزارش شده است به طوری که میزان بارندگی در نهبندان از ۶۰ میلیمتر فراتر رفت.

بنابر پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ باران امروز هم در خراسان جنوبی ادامه دارد و موج بارشی ضعیف‌تری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بارندگی دیروز راه‌های ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و جنوب خوسف را دچار سیلاب کرد و ۱۰ مسیر مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری و سایر نهادهای امدادی بازگشایی شده است.

اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران خراسان جنوبی برای فعالیت این سامانه بارشی، هشدار سطح قرمز (اقدام همه‌جانبه) صادر کردند که وزش شدید باد لحظه‌ای، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال بارش برف و تشکیل مه از پیامدهای این وضعیت جوی است.

تاکنون خسارات مالی گسترده و جانی ناشی از بارندگی اخیر در خراسان جنوبی گزارش نشده است و ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در این استان آماده‌باش هستند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول