اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حوزه بین‌الملل بنیاد فارابی گسترده می‌شود/ حضور در جشنواره‌های جهانی

معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی اقداماتی را در حوزه بین‌الملل انجام داده است؛ از حضور در بازارهای جهانی و شرکت آثار در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی تا تولیدات مشترک سینمایی و رایزنی‌های گسترده برای همکاری‌های مشترک میان ایران با کشورهای دیگر.

حوزه بین‌الملل بنیاد فارابی گسترده می‌شود/ حضور در جشنواره‌های جهانی

علی مرادخانی در گفت و گو با فارس با اشاره به حضور بنیاد فارابی در بازار فیلم جشنواره برلین گفت: سناریوهای مختلفی برای برگزاری بازار فیلم جشنواره برلین مطرح است و هرچند اعلام شده که جشنواره و بازار فیلم برلین امسال حضوری برگزار می‌شود، ولی این احتمال وجود دارد که با توجه به شیوع سویه امیکرون در اروپا و سختگیری های دولت فعلی آلمان، برگزاری جشنواره و بازار فیلم برلین هم تحت الشعاع قرار بگیرد و مانند دو سال اخیر مجازی شود. اما به هرحال ما آماده حضور در بازار فیلم برلین هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی اقدامات متنوعی را در حوزه بین‌الملل انجام داده است، از حضور در بازارهای جهانی و شرکت آثار در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی تا تولیدات مشترک سینمایی و رایزنی‌های گسترده برای همکاری‌های مشترک میان کشورمان با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای منطقه. به طور مثال بنیاد فارابی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، ۹ رویداد هفته فیلم ایران در کشورهایی مانند ژاپن، ارمنستان، لهستان، صربستان، چین سریلانکا و تاجیکستان برگزار کرده‌ است و آثار و تولیدات مورد حمایت بنیاد نیز در بیش از ۱۰۰ جشنواره بین‌المللی حضور یافته که از جمله می‌توان به حضور در جشنواره‌های فیلم چنای هند، داکا، شانگهای چین، شانتیئی فرانسه، جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا، سینه کید هلند، اشلینگل آلمان، جشنواره فیلم مسلمانان در تورنتو، جشنواره دهلی نو، جشنواره مُوو بلژیک، جیپور هند، سینه کید آمستردام، گیدینیای لهستان، جشنواره روسیه و... اشاره کرد.

مرادخانی در ادامه گفت: تولیدات و آثار بنیاد نیز موفق به کسب ۲۳ جایزه در این حضورهای بین المللی شده و ۳ فیلم هم با مشارکت این بنیاد با کشورهای دیگر تولید شده است.

وی همچنین گفت: برپایی چتر سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره‌های کن، برلین و شانگهای با حضور نهادها و شرکت‌های خصوصی پخش فیلم هم طی این سال‌ها توسط بنیاد انجام شده است که در این بازارهای فیلم، درباره تولیدات مشترک بین‌المللی نیز با کارشناسان مرتبط گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود.

مرادخانی گفت: البته به سیاق تمام سال‌های اخیر نیز هماهنگی‌ها و جلسات مختلفی برای معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار نیز انجام شده و فیلم‌های «بدون تاریخ، بدون امضاء»، «در جستجوی فریده» و «خورشید» و «قهرمان» به این رویداد معرفی شدند.

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در پایان گفت: جای تصریح ندارد که بنیاد سینمایی فارابی نشان اعتبار سینمای ایران در حوزه بین‌الملل است و در طرح تحول بنیاد نیز پیش‌بینی شده که فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد گسترده‌تر و فراگیرتر شود.

پیش از این معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی از حضور ایران در بازار فیلم جشنواره برلین ۲۰۲۲ خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول