اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مخالفت شورای ششمی ها با طـرح «تـأسیـس خـانه تهـران »

اعضای شورای شهر طـرح «تـأسیـس خـانه تهـران » را رد کردند و اعلام کردند: امکان بررسی تمامی مسائل کلانشهر تهران در یک خانه وجود ندارد.

مخالفت شورای ششمی ها با طـرح «تـأسیـس خـانه تهـران »

به گزارش خبرنگار فارس، بررسـی طـرح «تـأسیـس خـانه تهـران » که یک فوریـت آن  در(دوره پنجم شورا ) به تصویب رســـیده بود امروز در جلسه شورای شهر ششم بررسی شد.

 نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به قرائت گزارش مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داد: طرح تاسیس خانه تهران با هدف تعیین و ایجاد فضای مناسب و شایسته تعامل تهران پژوهان، کارشناسان معماری و شهرسازی و ... به تصویب رسید و ایجاد نهادی برای استفاده از ظرفیت های فکری و مشاوره ای متخصصان در طراحی شهری ایرانی اسلامی، دانش پایه، سر و سبز و مقاوم، زیست پذیر بوده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که احتمال می رود ایجاد هرگونه فضای جدید برای همفکری و تعامل و همکاری مورد اشاره منجر به ایجاد تشکیلات و ساختار جدیدی در شهرداری تهران شود و برخی از اهداف طرح در حوزه های شهردرای مثل مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران،‌خانه گفتگوی شهر، خانه اندیشمندان علوم انسانی و خانه هنرمندان، اتحادیه و معمار و..  در حال انجام است به این نتیجه رسیدیم که این طرح رد شود.

معدنی پور پیشنهاد داد اهداف مدنظر  این طرح در جایی مثل خانه اتحادیه پیاده شود.

چمران رئیس شورای شهر تاکید کرد: تهران استان کوچک نیست که در یک خانه همه جمع شوند و رباره آن نظر بدهند، و مناطق تهران هر کدام یک استان است.

وی ایجاد پاتوق را زیبا دانست و گفت: باید در هر منطقه و محله ای معتمدین و شورایاران جمع شوند و مشکلات را حل کنند.

رئیس شورای شهر تشکیل جلسه درباره باغات را نمونه کوچکی از بررسی مسائل شهر با حضور کارشناسان، متخصصین و اعضای اسبق شورا برشمرد.

مهدی قائمی در موافقت با رد این طرح گفت: در سال 90 که مجموعه رصد خانه شهری تهران تاسیس شد،  3 ماموریت  اصلی را دنبال می کرد، که برخی از آنها محقق شده است، تا مرکزی برای هم اندیشی نخبگان شهری باشد که درهمین راستا 6 کارگروه در آن شکل گرفته است.

وی افزود: ایجاد مرکز اسناد مدارک علمی شهر و ایجاد بستر رصد شاخص های شهر تهران از دیگر وظایف این مرکز بوده است. این مرکز در ابتدای راه موفق بود اما نقایصی دارد که باید برطرف شود و دیگر ضرروتی به ایجاد خانه تهران نیست.

چمران خواست رصد خانه شهر تهران گزارشی از عملکردش را در شورای شهر ارائه دهد.

علیرضا نادعلی عضو دیگر شورای شهرگفت: چون تهران شئون مختلف و متنوعی دارد که در یک خانه و محل امکان رسیدگی و پرداختن به آن نیست و به همین دلیل  در حال حاضر خانه معمارلرزاده به عنوان خانه معماری قابل طرح است  و یا  خانه اتحادیه هم به همین منوال.

وی تاکید کرد: این موضوع مردمی است و با قصه رصد خانه فرق می کند.

نادعلی  با اشاره به اینکه هویت بخشی شهر تهران خیلی اهمیت دارد افزود: اصل ماجرا خوب است و در طرح های آتی در بحث های دیپلماسی شهری هم این خانه ها حائز اهمیت است که دیپلمات ها می آیند به اطلاعات دسترسی پیدا می کنند و به این منطور نیازی به ایجاد به جای جدید نیست و خانه اتحادیه کفایت می کند.

حبیب کاشانی عضو دیگر شورای شهر در موافقت با رد این طرح توضیح داد: هرچند این مساله نیاز تهران است اما برای ایجاد یک خانه که همه مسائل را پوشش دهد، باید 500 اتاق داشته باشد که معقول نیست.

وی درخواست کرد که افراد صاحب نظر در مسائل شهری در نشست های فصلی داشته باشند.همچنین ساز وکاری تعریف کنیم که کسانیکه دلشان برای شهر می سوزد به رئیس شورای شهر یا شهردار دسترسی داشته باشند. تا طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

چمران هم  ساختمان بلدیه سابق را در میدان امام خمینی که در حال ساخت است را که سالن های مختلف دارد، می تواند به عنوان خانه شهر مورد استفاده قرار بگیرد.

در نهایت با 17 رای موافق رد این طرح به تصویب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول