اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله اراکی: نهی از منکر نشان از دغدغه‌مندی افراد است/ شهید سلیمانی نماد اسلام واقعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علما و متدینین دلسوز مردم هستند، گفت: افرادی که به دنبال رضای خدا هستند دغدغه مردم را دارند که عاقبتشان به شر نشود مثل یک پدر که اگر فرزندش راه بدی می رود دلش می سوزد و او را نهی می کند و انبیاء، اولیاء، علما، شهدا و متدینین این گونه هستند.

آیت‌الله اراکی: نهی از منکر نشان از دغدغه‌مندی افراد است/ شهید سلیمانی نماد اسلام واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی دوشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: دومین سالروز شهادت سرداران بزرگ اسلام شهید سلیمانی و همرزمانش بار دیگر حرکت و جنبشی در جامعه اسلامی به وجود آورد و دل‌ها را به سمت ارزش‌های بلندی که این سردار جلوه‌ای از آن بود، متوجه ساخت.

وی با بیان اینکه انسان‌ها گاهی تبدیل به راه می‌شوند، گفت: خدای متعال در قرآن کریم ارزش‌ها را مجسم در شخص می‌بیند مانند آنجایی که می‌گوید «لکن البر من التقی، خوبی کسی است که تقوا پیشه می‌کند» و در روایات است که مراد از «من التقی» امیرالمؤمنین(ع) هستند و معنی آیه این می شود که نیکوکاری عین شخصیت امیرالمؤمنین(ع) است، هرجا او حضور دارد ، هرچه کند، هرچه بگوید و با هرکه بخندد مصداق نیکی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه درباره حضرت زهرا سلام الله علیها هم نقل شده است که خداوند با رضایت فاطمه راضی و با غضب فاطمه غضبناک می‌شود، افزود: این نشان دهنده محور قرارگرفتن شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها است که موجود انسانی به حدی برسد که فانی در اراده و رضای الهی بشود به گونه ای که رضای او رضای خدا و خشم او خشم خدا باشد.

وی با طرح این سئوال این مقام چگونه به دست می‌آید، گفت: قافله سالار این راه خود پیامبر(ص) است که در قرآن ایشان را این گونه معرفی کرده است که مخلص در عبادت و دین الهی است و این اخلاص و فنای در رضای الهی شخصیت انسان را به مرضی خدا تبدیل می کند و تبدیل به نماد و شاخص می‌شود.

اراکی با بیان اینکه تمام وجود پیامبر(ص) و حرکات و سکنات ایشان عین تشریع است، افزود: قرآن کریم از افراد و امت‌هایی که تبدیل به نماد می شوند به عنوان شهید و یا شاهد نام برده است و سردسته شاهدان ائمه(ع) هستند و رسول الله(ص) شاهد شاهدان است.

وی ادامه داد: خدای متعال برای هر امتی در هر عصری شاهدی می‌فرستد تا به مردم نشان دهد که خوبی و نیکی یعنی چه و راه خدا کدام است و شهید سلیمانی هم نمونه‌ای از اینگونه شاهدان عصر ما بود.

استاد حوزه علمیه یکی ازمهمترین مطالبی که در قرآن کریم مطرح شده را همراهی با شاهدان دانست و گفت: امتی که شاهدان اینچنینی داشته باشد و همراه آنها باشد تبدیل به امت شاهد می‌شود و نماد امت حق قرار می‌گیرد؛ اینکه ما دیدیم در تشییع جنازه سردار سلیمانی این سیل جمعیت آمدند یک پیام داشت و آن این بود که این امت همراه شاهدان است.

وی با بیان اینکه عزاداری برای سید الشهدا (ع) همراهی با این شاهد بزرگ است، افزود: کسی که در محرم سیاه می‌پوشد شعار وابستگی با سید الشهدا(ع) را اعلام می‌کند و می‌گوید من حسینی هستم؛ افرادی که در ایام فاطمیه در مجالس شرکت می‌کنند، گریه می‌کنند و در مجالس خدمت می‌کنند این فعالیت ها به شکلی همراهی با این شهید است.

اراکی همراهی جسمی را مقدمه همراهی روحی و قلبی با شهدا دانست و گفت: شهدای ما در نتیجه اخلاص برای خدا تبدیل به نماد شدند زیرا خود را فدای راه خدا کردند و مطیع امر و رضای خدا شدند؛ به عبارت دیگر هرجا رضای خدا در آنجا است چه در ایران، چه در سوریه و لبنان، چه در مسجد و کار خیر و چه در انفاق برای خدا و خدمت به مردم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه انبیاء(ص)، ائمه(ع)، شهدا، علما و متدینین دلسوز مردم هستند، افزود: افرادی که به دنبال رضای خدا هستند دغدغه مردم را دارند که عاقبتشان به شر نشود مثل یک پدر که اگر فرزندش راه بدی می رود دلش می سوزد و او را نهی می کند و انبیاء، اولیاء، علما، شهدا و متدینین این گونه هستند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول