اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مکتب سلیمانی و شهدا همان راه حسین (ع) است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی ارزش فوق‌العاده‌ای برای مردم داشت و این میزان عشق و محبت به ایشان گویای این مسأله است که باید مسیر این شهید همچنان ادامه یابد، گفت: مکتب سلیمانی و شهدا همان راه حسین (ع) است که با حذف فیزیکی نمی‌توان آن را از یاد مردم برد.

مکتب سلیمانی و شهدا  همان راه حسین (ع) است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: دیروز سالگرد شهادت سردار دل‌ها بود و برنامه‌های سالگرد شهادت ایشان همچنان ادامه دارد و مردم با حضور چشمگیر خودشان نشان دادند که به شخصیت‌های خالص علاقه زیادی دارند.

وی گفت: شهید سردار سلیمانی ارزش فوق‌العاده‌ای برای مردم داشت و این میزان عشق و محبت به ایشان گویای این مسأله است که باید مسیر این شهید همچنان ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: جوانان در این مسیر هستند و برای این مسیر ارزش قائل هستند برخی فکر می‌کردند که با حذف فیزیکی حاج‌قاسم سلیمانی می‌توانند مسیر او و اهدافش را حذف کنند ولی برعکس شد. 

چمران گفت: امروز ترامپ و افراد دیگری که مستقیم در قتل و جنایت علیه حاج‌قاسیم سلیمانی نقش داشتند خود حذف شده‌اند و از چشم انظار عمومی تروریسم و انسان‌کش هستند و خواهند بود.

وی تأکید کرد:‌راه شهدا حذف‌شدنی نیست همانطور که راه امام حسین و خانواده‌شان حذف نشد مکتب اسلام با نام حسین باقی مانده و آن زمان هم یزید گمان می‌کرد با حذف حسین می‌تواند اسلام را حذف کند. 

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: سال‌ها نمی‌گذاشتند کسی بر قبر حسین زیارت کند و بر قبر آب می‌بستند که کسی حتی نتواند قبر را پیدا کند و زمانی کسانی که می‌خواستند به زیارت بروند را می‌گفتند باید یک دست بدهی  و برخی دو دست می‌دادند و به زیارت حسین می‌رفتند.

چمران بیان داشت: همه آنچه که اکنون در زمان‌هایی مانند عاشورا و اربعین می‌بینید نشان می‌دهد که حسین حذف نشده و مکتب اسلام با نام او زنده است و تشیع هم علیرغم ظلم‌هایی که به آن شده با نام حسین زنده مانده است. 

وی بیان داشت: مکتب سلیمانی و شهدا هم همان راه سرور شهیدان حسین است که با حذف فیزیکی نمی‌توان آن را از یاد مردم برد. 

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ان‌شاءالله با ارائه کار و خدمات به مردم و بکارگیری خلوصی که حاج‌قاسم سلیمانی داشت بتوانیم مسیرها را پیش ببریم و همه باید بدانیم فاتحه خواندن و شعار دادن کافی نیست و در عمل باید راه شهدا را طی کنیم.

چمران به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت:‌ هدف فاطمه زهرا (س) علاوه بر آنچه که از پیامبر به ارث برد مبارزه او برای ولایت بود زهرا بزرگ‌ترین مبارزه را بعد از رحلت پیامبر شروع کرد و همه تلاش آن بود که آنگونه که خدا می‌خواهد حکومت اسلامی شکل گیرد و برای همین هم به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه مبارزه حضرت زهرا (س)‌درس بزرگی برای ما در حوزه ولایت است گفت: مبارزه حضرت زهرا (س) ابعاد مختلف داشت حضرت زهرا (س) خواست که قبرش مخفی بماند چرا که با سیستم موافق نبود چرا که باید ولایت خداوند و حکومت اسلامی برقرار می‌بود او به ما آموخت راه مبارزه برای حفظ مکتب اسلام و ولایت را ادامه دهیم و ان‌شاءالله بتوانیم هر چه بهتر مسیر ایشان را طی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول