اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان در فهرست بهترین اماکن گردشگری جهان در سال 2022

روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی به معرفی «بهترین اماکن برای سفرهای گردشگری در سال 2022 میلادی» پرداخت.

ازبکستان در فهرست بهترین اماکن گردشگری جهان در سال 2022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پایگاه اینترنتی روزنامه «ایندیپندنت» مطلبی تحت عنوان «بهترین اماکن برای سفرهای گردشگری در سال  2022 میلادی» منتشر کرد.

این روزنامه بر اساس توصیه‌های نویسندگان- سیاحان، 10 مکان معروف برای سفر در سال 2022 میلادی انتخاب کرده است. جزیره‌های مانش، ایرلند شمالی، کانادا، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، مصر، بوتان و ازبکستان در این فهرست قرار گرفتند.

«هلن کافی» سردبیر گردشگری این نشریه توجه خوانندگان را به ازبکستان جلب و تاکید کرد این کشور که در مرکز جاده ابریشم غنی از نظر فرهنگی و تاریخی قرار دارد، بسیار جذاب است.

وی خاطرنشان کرد: ازبکستان چندین سال پیش برای گذرنامه‌های انگلستان قوانین لغو روادید اجرایی کرده بود که شهروندان این کشور می‌توانستند تا 30 روز بدون روادید اقامت کنند.

مولف به خوانندگان خود توصیه کرد هنگام برنامه ریزی برای سفر به ازبکستان جشنواره‌های بین‌المللی و دیگر مراسم‌های فرهنگی بزرگ را که امسال برگزار می‌شود و البته، گردشگران را علاقمند می‌کند، در برنامه خود قرار دهند.

جشنواره بین المللی رقص «لزگی» در شهر «خیوه»، جشنواره موسیقی الکترونیک «قوه طبیعت» در شهر «مویناق»، جشنواره لاوندر در «خوقند»، جشنواره بین المللی موسیقی «شرق ترانالاری» در «سمرقند»، جشنواره ادبی «جاده ابریشم» در شهرهای «تاشکند» و «بخارا»، جشنواره بین المللی صنایع دستی در «خوقند» و جشنواره بین المللی فیلم شهر «تاشکند» از جمله آنها است.

علاوه بر این، دوست داران هنر و معماری نیز می‌توانند در سال جاری میلادی از مراسم افتتاحیه مرکز تمدن اسلامی و موزه دولتی هنر بازسازی شده بازدید کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول