اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نام حاج قاسم بر تاریخ ماند/ مسوولان با گفتمان سازی در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام بردارند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه نام حاج قاسم بر تاریخ ماند و برای سلیمانی شدن باید در راه او قدم برداشت گفت: مسوولان با گفتمان سازی و منطق در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام بردارند.

نام حاج قاسم بر تاریخ ماند/ مسوولان با گفتمان سازی در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران در مراسم دومین شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی که در مصلی شهرقدس برگزار شد، اظهار کرد: بصیرت از چشم و بصر برگرفته شده تا انسان با بینایی خود با موانع برخورد نکند اما تفاوت بصیرت با دیدن در فهمیدن و تشخیص راه درست و نادرست و آینده نگری است. 

وی گفت: همه انبیا و معصومین علیهم السلام آینده را به انسان‌ها نشان می‌دادند و دارای بصیرت بودند.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا علیه السلام استان تهران با بیان اینکه برای بصیرت داشتن باید به گذشته هم نگاه کرد، افزود: در بسیاری از مواقع تاریخ تکرار شدنی است و شکل آن متفاوت است و جوانان و نوجوانان باید با گذشته آشنا شوند تا به بصیرت دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات فضایی برای حضور همه مردم فراهم کرد اما دشمنی دشمنان نیز پشت آن بود و عده‌ای پیش از شمارش آرا خود را پیروز می‌دانستند و از نمادهایی استفاده کردند درحالیکه دلسوز مردم و پایبند به دین نبودند.

وی در ادامه گفت: آنهایی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می‌دادند، دروغ می‌گفتند چرا که در کوران انقلاب جان و مال و آبرو خود را فدا نکردند. 

سردار ذوالقدر با اشاره به اینکه کسانی که در عاشورا خیمه اباعبدالله را آتش زدند، از همه ابزارها استفاده کردند، در ادامه گفت: مردم در آن زمان خیلی تحمل کردند و زخم خون و دل خوردند.

وی با بیان اینکه در فتنه و غبار باید مراقب بود و با صبر باید از آن عبور کند، افزود: آنچه مانند آبی بر این آتش فتنه بود، خود مردم بودند و شعله فتنه را خاموش کردند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران افزود: بدست گرفتن اسلحه، مهمات و انبارهای نظامی در دستور کار فتنه بود و دشمن قصد داشت جمهوری اسلامی سقوط کند ولی بصیرت مردم آن را نجات داد.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی نیز مانند تسخیر لانه جاسوسی تاریخی از ایران است، خاطر نشان کرد: روح بزرگ حاج قاسم از نمازهای اوست و تمام عزتی که خداوند به حاج قاسم داده برای خلوص و عبادت‌های اوست.

سردار ذوالقدر افزود: همه می‌توانند حاج قاسم شوند و هیچ بشری نیست که خود را در این مسیر نداند و اقشار مختلف مردم خود را حاج قاسم سلیمانی میدانند و این انشا خداوند از خلوص اوست.

وی با اشاره به اینکه خداوند قول داده است دست مستضعین را بگیرد و آنها را پیروز گرداند و چه نصرتی بالاتر از این که خداوند نصرت خود را عطا کند، افزود: نام حاج قاسم بر تاریخ ماند و نام شما نیز در دل اوست به شرطی که راه او را ادامه دهید. 

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی باید کنار مردم بود و مراقب باشیم خون شهید پایمال نشود و با وحدت و یکپارچگی مانع پایمال شدن خون شهدا شویم.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در خانه خود روضه داشته و اگر می‌گوییم ما حاج قاسم سلیمانی هستیم پس مانند سیره او نیز در منازل خود روضه برپا کنیم و مانند خادم امام رضا علیه‌السلام باشیم.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم همیشه در عرصه رزم بود و حرم را همان جایی می‌دانست که به مردم خدمت کند گفت: همه در خدمت کردن به مردم مدافع حرم هستند و در همین شهر نیز می توان مدافع حرم بود. 

سردار ذوالقدر افزود: جوانان مدافع حرم مانند شهید حججی نمادی برای جوانان است و در دوره تهاجم فرهنگی به شهادت رسید و با خلوص و بصیرت به این جایگاه رسید و از خانواده خود گذشت و به یاری امام حسین علیه السلام رفت. 

وی تاکید کرد: مسوولین میبایست این گونه جوانان را تربیت کنند و دست آنها را بگیرند و اگر غافل شوند دشمن دست آنها را می‌گیرد. 

سردار ذوالقدر در ادامه گفت: در کنار این پاسداشت ها باید مطالعه کرد و آگاهی خود را بالا برد و مسوولان با گفتمان سازی، منطق و عمار انقلاب بودن به این نظام خدمت کنند و در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی تصریح کرد: ۴۲ سال است که دشمن تلاش میکند که ۲۲ بهمن برگزار نشود اما موفق نشده و این روز بیمه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول