اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شهدا فضای محمودآباد را عطرآگین کردند/زنان با رسم دیرینه به استقبال شهدا رفتند

مراسم استقبال از شهدای گمنام در شهرستان محمودآباد با حضور همه اقشار مردم ولایی این شهرستان با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

شهدا فضای محمودآباد را عطرآگین کردند/زنان با رسم دیرینه به استقبال شهدا رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مراسم استقبال از سه شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس شور و اشتیاقی را در بین مردم ولایت‌مدار این شهرستان ایجاد کرده بود که همه آحاد مردم برای زیارت و استقبال از این فرزندان رشید انقلاب اسلامی ساعت‌ها به انتظار نشسته تا کاروان این شهدا به محمودآباد برسد.

 

مراسم با تشییع خودرویی از امامزاده فضل خشت سر آغاز شد و با طی مسیر در ورودی شهر به مزار شهدای گمنام غواص رفته و پس از آن به محل تجمع مردم در روی پل خیابان آزادی رسید؛ پیکر این شهدای والامقام تا آستانه امامزاده قاسم(ع) انجام و پس از زیارت و طواف در این مکان به مصلی نماز جمعه مشایعت تا مردم ولایی محمودآباد امشب را با این شهدا همجوار شده و در ایام فاطمیه به عزاداری و نوحه سرایی بپردازند.

پس از استقرار پیکر شهدا در مصلی محمودآباد با حضور انبوه مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان از هر قشری نماز جماعت برگزار و سپس مراسم عزاداری در این مکان ادامه یافت.

 

نکته بسیار جالب در مراسم تشییع شهدا این بود که علاوه بر حضور مسئولان و مردم در این مراسم، بسیاری از خواهران و مادران و زنان این شهرستان به رسم دیرینه زنان مازندرانی تعداد زیادی مجمه(سینی) که برای مراسم‌های دامادی فرزندان‌شان درست می‌کنند برای این شهدا آماده کرده و با حرکت در سطح شهر و آمدن به استقبال شهدا در امامزاده قاسم(ع) به سمت مصلی رفتند و وسایل داخل این مجمه‌ها را بین جوانان به نیت این شهدا پخش کردند.

 

از نکات قابل توجه مراسم امروز انتظار و استقبال بی‌نظیر مردم این شهرستان در محل تجمع بوده که نوید این را می‌داد که مردم میثاقی را که با شهدا بستند تحت هر شرایطی به آن پای‌بند بوده و مشکلات معیشتی این روزها مردم را از یاد و خاطره شهدا دور نمی‌کند و آنها همیشه در پای نظام و انقلاب ایستاده و نهال انقلاب را که با خون شهدای عزیز آبیاری شده با تمام وجود حفظ و حراست خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول