اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سردار سلیمانی همه را فرزندان این آب و خاک می‌دانست

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که تمام افراد را فرزندان این آب و خاک می‌دانست و این‌گونه است که کسی که بندهٔ خدا شد، خداوند دیگران را بندهٔ او قرار داده و محبتش را در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

سردار سلیمانی همه را فرزندان این آب و خاک می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی یک سوگ عمومی و خارج از هر نوع جناح و سمت و سوی سیاسی بود  و این شکل از عزاداری و سوگ عمومی به این دلیل بود که مردم به‌دنبال تظلم خواهی و عدالت بوده و هستند.

وی افزود: رمز ماندگاری یاد و نام سردار شهید سلیمانی اخلاص ایشان بوده و این مهم‌ترین رمز ماندگاری برای انسان‌ها است و هر کس بخواهد در ذهن‌ها و قلوب ماندگار شود باید این راه و روش را در زندگی خود داشته باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دومین رمز ماندگاری یاد شهید سلیمانی ولایت‌مداری ایشان بود و ما نیز برای حرکت در مسیر درست نیازمند چنین الگوهایی هستیم، به همین دلیل بود که شهدا توانستند جایگاه واقعی خود را با ارادت قلبی و عملی به اهل‌بیت(ع) و ولایت ماندگار کرده و با بندگی صحیح و حرکت درست در مسیر اسلام رقم بزنند و پس از انبیاء و اولیای الهی الگوی بسیار خوبی در زندگی ما هستند.

رمضانی عنوان کرد: ضرورت ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه به‌خصوص برای نسل جدید یعنی برای نوجوانان جزو اولویت‌هاست و همهٔ ما باید در انتقال ارزش‌ها، باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی و بصیرت‌افزایی اقدام کنیم.

وی بیان کرد: همهٔ مردم و مسؤولین باید تلاش کنند در زندگی‌های جمعی، سازمانی و اجتماعی خود مکتب شهید سلیمانی را مورد توجه قرار دهند.

رمضانی خاطرنشان کرد: تعلق به دنیا نداشتن، فداکاری و گذشت، اخلاص، صداقت در کار، ولایت‌پذیری، شجاع و نترس بودن، تواضع در برابر مردم و خانواده‌های شهدا، روحیهٔ ظلم‌ستیزی و نیز توجه به نیروهای زیر دست خود از جمله ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سلیمانی بود و مهم‌ترین ویژگی ایشان این بود که تمام افراد را فرزندان این آب و خاک می‌دانست و این گونه است که کسی که بندهٔ خدا شد، خداوند دیگران را بندهٔ او قرار داده و محبتش را در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد در این ایام گفت: مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی همراه با سخنرانی و قرائت قرآن، توزیع کمک‌های مؤمنانه، مسابقات کتابخوانی، مسابقهٔ عکس و دلنوشته از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول