اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سکوت کشور آذربایجان درمقابل تلفات فوک خزری/ صید ترال صنعتی متوقف است

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست گفت: وزارت خارجه از کشورهای حوزه خزر خواسته درباره علل مرگ فوک های خزری توضیحاتی ارائه دهند که تاکنون کشور آذربایجان پاسخی نداده است.

سکوت کشور آذربایجان درمقابل  تلفات فوک خزری/ صید ترال صنعتی متوقف است

به گزارش خبرنگار فارس، داود میرشکار  مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست در نشست خبری امروز این معاونت در پاسخ به سوال فارس در خصوص اینکه آیا از طریق دیپلماسی دریایی موضوع رزمایش کشور آذربایجان که منجر به تلفات گسترده فوک های خزری شد دنبال شده است یا خیر ، گفت: از وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی خواستیم این موضوع را از کشورهای حاشیه خزر دنبال کند و از میان کشورهای این حوزه کشور روسیه پاسخگو بود و عوامل مرگ و میر  فوک ها در این کشور مطرح شده و مواردی که به صورت طبیعی اتفاق افتاده بود واکاوی شده است.

وی تاکید کرد: اما  کشور آذربایجان درباره تلفات فوک خزری پاسخی نداده است و امیدواریم پیگیری های دستگاه وزارت خارجه در این زمینه ادامه داشته باشد.

میرشکار درباره وضعیت صیدترال در کشور نیز با اشاره به اینکه کارگروه صید ترال ذیل کارگروه امنیت ملی تشکیل شده و قرار بر این بود که دستور العملی برای این صید تدوین شود. گفت: موضع سازمان محیط زیست در خصوص صید ترال چه سنتی و چه صنعتی با توجه به آثار آن، منفی است اما با توجه به مسائل اجتماعی با شروطی  با آن موفقت کرده ایم.

وی افزود: دستگاه ناظر برای نظارت باید با شروطی وارد شود ،  تا نظارت از سوی شیلات یه شکل مناسبی انجام دهد.

میرشکار با تاکید بر اینکه صید ترال صنعتی متوقف است اما صید سنتی کماکان ادامه دارد گفت: به دنبال ایجاد محدودیت های زمانی و مکانی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول