اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام بیش از 8700 مورد بازرسی استاندارد در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اجرای طرح طاها در استان، از انجام 8 هزار و 767 مورد بازرسی در قالب این طرح در سطح کردستان طی ۹ ماهه‌ امسال خبر داد.

انجام بیش از 8700 مورد بازرسی استاندارد در کردستان

ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: به موجب ماده‌ 19 قانون طرح تقویت و توسعه‌ نظام استاندارد کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجازند به مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی بپردازند.

مدیرکل استاندارد کردستان تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 8 هزار و 767 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان و یک هزار و 400 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی انجام شده است.

وی افزود: به موجب همین ماده کارشناسان مجاز به نمونه‌برداری از محصولات بازرسی شده هستند که طی 9 ماه اخیر یک‌هزار و 150 نمونه واحد تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی و 212 نمونه‌ طرح طاها آزمون شد.

یزدانی هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود. 

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود. 

یزدانی در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد کردستان نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و نمونه‌برداری بخش خصوصی دارد.

گفتنی است؛ در حال حاضر 399 واحد تولیدی کردستان با 935 فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول