اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تامین آب شرب ۱۲۸ روستا در مازندران در طرح محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران،از انعقاد قرارداد ۳۳۰ میلیارد تومانی با حوزه محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه تامین آب شرب خبر داد و گفت: با این قرارداد در مازندران به بیش از ۱۲۸ روستا خدمات‌رسانی می‌شود.

تامین آب شرب  ۱۲۸ روستا در مازندران در طرح محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، بهزاد برارزاده عصر امروز در همایش میز خدمت منطقه پهناب جویبار با بیان اینکه مازندران تنها ۱۲ درصد آب‌های سطحی در استان استفاده می‌شود، اظهار کرد: تامین بیشتر آب‌ شرب و کشاورزی مورد استفاده استان زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه استان مازندران در سال ۱۴۰۰ شرایط سخت و دشواری داشته است، گفت: اگر نبود صبوری و همت مردم و وجود چاه‌های عمیق کشاورزی و همت سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا با ایجاد آب‌رسانی سیار، با تنش شدید آبی مواجه می‌شدیم.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به اینکه کاهش سطح استاتیک آب از شرق استان در حال شروع شدن است، افزود: با ۷۴۰ حلقه چاه و بیش از ۹۰ هزار چاه کشاورزی باید استان را مدیریت می‌کنیم.

برارزاده خاطر نشان کرد: در سال جاری برنامه‌های خوبی را در منطقه پهناب جویبار شروع کردیم و با اتصال آب شهرک میارکلا به این منطقه با لوله‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ متر خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه پهناب سفره زیرزمینی شرب نداریم، افزود: در این منطقه از نظر کیفیت آب  شرایط مرغوبی نداریم.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران،از انعقاد قرارداد ۳۳۰ میلیارد تومانی با حوزه محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  در حوزه تامین آب شرب خبر داد و گفت: با این قرارداد در مازندران به بیش از ۱۲۸ روستا خدمات‌رسانی می‌شود و منطقه پهناب یکی از این روستاها خواهد بود.

این مسؤول به ایجاد سه حلقه چاه جهت انتقال آب چپکرود از کیاکلا برای منطقه اشاره کرد و افزود: با این انتقال آب تا منطقه لاریم خدمات آب‌رسانی داده می‌شود.

برارزاده از دیگر برنامه‌های آب و فاضلاب را کار مطالعاتی تیم تحقیقات از خرم‌آباد و دولت آباد برشمرد و اظهار کرد:  برنامه داریم، در آینده بتوانیم آب سد شهید رجایی را هم به منطقه تزریق کنیم.

محمد مدانلو بخشدار مرکزی شهرستان جویبار در ادامه این همایش با بیان اینکه منطقه پهناب در مسیر محور مواصلاتی بیش از ۳۰ روستا قرار دارد، گفت: تعریض و مرمت و بهسازی جاده میارکلا به پهناب و لاریم یکی از اولویت‌ها بوده و اتفاقات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: به‌زودی روکش آسفالت ۳.۵ کیلومتر تعریض معابر آغاز  و تا دهه فجر این دغدغه مردم مرتفع می‌شود.

بخشدار مرکزی جویبار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم قدیمی بودن لوله‌های آب شرب در منطقه است، از مسؤولان آب و فاضلاب خواست نسبت به تعویض لوله‌های فرسوده اقدام لازم انجام دهند.

 

مدانلو به مطالبات جدی و زیربنایی مردم منطقه اشاره کرد و افزود: در گذشته ۱۰۰ هکتار زمین در این منطقه وجود داشته است که بخشی از این زمین‌ها را جهاد کشاورزی در قالب تاسیس مرکز تحقیقات کشاورزی گرفته و هیچ اتفاقی در آن نیافتاده و ۱۳ هکتار زمین را مرکز پارک زیست فناوری در سال ۹۶ گرفته و متاسفانه شاهدیم که نه تنها اقدامی در این زمین‌ها صورت نگرفته بلکه آن را با قیمت گزافی به کشاورز اجاره می‌دهند.

*گلایه از نبود برنامه برای جمع‌آوری زباله

مجتبی نظری عضو شورای ماندی محله پهناب جویبار با اشاره به اینکه این منطقه شامل هفت روستا و بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی خوبی که در این منطقه وجود دارد، جوانان تلاشگر و پرشور این منطقه توانستند ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی را در بخش خیار گلخانه‌ای اختصاص دهند.

وی افزود: کاشت خیار گلخانه‌ای شروع شده است و در مدت ۴۵ روز به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو شورای محله پهناب جویبار با اشاره به تاکید دولت سیزدهم در حمایت از اشتغال و تولید بخش کشاورزی از مسؤولان شهرستانی و استانی خواست در تامین برق و گاز و کود شیمیایی که جز اولویت‌های تولید و کشاورزی است،  با کشاورز همراهی کنند و مساعدت بیشتری انجام دهند.

نظری خاطرنشان کرد: با حمایت مسؤولان می‌توانیم کشت خیار گلخانه‌ای را به عنوان یک برند شهرستان معرفی کنیم.

وی، مشکلات این منطقه را ضعیف بودن اینترنت با توجه به مجازی بودن بیشتر مقاطع تحصیلی، اجرای بقیه طرح هادی، ضعیف بودن ولتاژ برق و جابه‌جایی تیر برق‌ها و تعویض لوله‌گذاری آب و فاضلاب عنوان کرد.

عضو شورای  محله پهناب جویبار درباره جمع‌آوری زباله‌ها با گلایه‌مندی از اینکه برای جمع‌آوری زباله‌های روستاها برنامه‌ای صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در روستایی که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد متاسفانه تاکنون نتوانستیم مشکل جمع‌آوری زباله را سر و سامان دهیم.

نظری در پایان گفت: با یک بار جمع‌آوری زباله‌ها مشکل جامعه ما حل نمی‌شود و باید فکر اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول