اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نادری: قوه قضاییه از اجرای احکام موقت در خصوص شوراهای شهر جلوگیری کند

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری تا اعلام نظر نهایی شورای نگهبان دستورات موقت خود را در خصوص شوراهای شهر متوقف کند، گفت: موضوع عطف به ما سبق بودن این استفساریه در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و تمام احکام به علت موقت بودن مشمول این قانون خواهد بود.

نادری: قوه قضاییه از اجرای احکام موقت در خصوص شوراهای شهر جلوگیری کند

احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس، در خصوص نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس مبنی بر اختلاف مجلس و دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری تا اعلام نظر نهایی شورای نگهبان دستورات موقت خود را متوقف کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال تعامل با دیوان عدالت اداری و قوه قضاییه است تا احکام موقت کن لم یکن شود که ظاهراً در بحث پاکدشت قوه‌قضائیه نظر دیگری داشته است.

وی با اشاره به ارائه درخواست‌های مکرر از قوه‌قضاییه مبنی بر به تعویق افتادن احکام موقت دیوان عدالت اداری گفت: از ریاست محترم قوه‌قضاییه خواستاریم تا اعلام نظر نهایی شورای نگهبان اجرای احکام موقت را متوقف کنند.

نادری در خصوص زمان اجرای نظر شورای نگهبان بیان داشت : اشکالاتی از سمت شورای نگهبان به استفساریه وارد شده که مجلس پس از رفع ایراد و ارسال مجدد به شورا منتظر اعلام نظر نهایی است.

وی در همین رابطه ابراز کرد: موضوع عطف به ما سبق بودن این استفساریه در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به محض اعلام نظر شورای نگهبان تمام احکام دیوان عدالت اداری به علت موقت بودن مشمول این قانون خواهد بود.

بنابراین گزارش پس از ابطال انتخابات در ۶ شهر استان تهران، تعدادی از نامزدها اقدام به شکایت در دیوان عدالت اداری کرده و پس از چند ماه حکم توقف ابطال انتخابات صادر و افراد برای بازگشت به شوراهای شهر منتظر تایید استانداری بودند که دیوان برای عدم اجرای احکام برای فرمانداران شهرستانهای پردیس و پاکدشت حکم انفصال از خدمت صادر کرده و دو روز پیش پنج عضو شورای شهر پاکدشت طی مراسمی به ساختمان شورا بازگشتند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول