اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آموزش مجازی شاد در دل کوه/ گلایه اهالی 3 روستای زیرکوه از نبود اینترنت

اهالی به ویژه دانش‌آموزان سه روستای مرزی زیرکوه از فراهم نبودن زیرساخت اینترنت و شبکه دیجیتال سیما در روستاهایشان گلایه دارند چرا که مجبورند برای همراهی تلفن‌های همراه به ارتفاعات پناه ببرند.

آموزش مجازی شاد در دل کوه/ گلایه اهالی 3 روستای  زیرکوه از نبود اینترنت

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ در سرما و گرما مجبورند به کوه‌های بزنند، وقتی آنتن دهی تلفن‌های همراه در روستاهایشان همراهی نمی‌کند و شبکه‌های دیجیتال تلویزیونی دیجیتال هم به این نقاط روستایی شهرستان مرزی زیرکوه نرسیده است.

هر چند پیگیری‌های بسیاری اعضای شورای اسلامی و دهیاران این سه روستا چه آن زمان که مسئولان و نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی در روستاهای دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد زیرکوه حضور یافته و یا دیگر مسئولان مهمان این نقاط روستایی شدند و چه با مکاتبه با هر آن کس که می‌تواند این نیاز مبرم و ضروری شان را در این برهه حساس که اپیدمی جهانی کرونا سبب شده وابستگی محصلان به شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی سیما بیش از پیش مورد توجه و امتنان قرار گیرد.                                        

۵۵ دانش آموز در ۳ روستا

اما فراهم نبودن زیرساخت این دو نیاز مبرم سه نقطه روستایی شهرستان زیرکوه سبب شده تا ۵۵ دانش آموز این روستاها چه دانش آموزانی که در مدارس دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد درس می‌خوانند و چه محصلانی که برای ادامه تحصیل به شهر آبیز می‌روند و پایان هفته‌ها به روستاهایشان بر می‌گردنند، برای این که تلفن‌های همراه شان آنتن دهی داشته باشد و بتوانند از برنامه‌های شبکه شاد بهره مند شوند باید به ارتفاعات این نقاط روستایی پناه ببرند.

این ها گفته‌های شورای‌های اسلامی هر سه نقطه روستایی ست که با خبرنگار فارس در میان گذاشتند و خواستار اطلاع رسانی خواسته شان به متولیان امر بودند تا شاید گامی برای بهره مندی روستاهای دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد که فاصله نزدیکی با یکدیگر دارند بردارند.

به گفته آن ها در این برهه‌ای که اینترنت نیاز مبرم هر نقطه‌ای چه روستایی و چه شهری ست هنوز نقاط روستایی چون دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد باید از این زیرساخت محروم باشند و دانش‌آموزان و مردم روستاها اگر بخواهند تماسی گرفته یا از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی استفاده کنند باید به دل کوه‌ها بزنند که این اقدام علاوه بر تحمل سرما و گرما می‌تواند خطر آفرین نیز باشد.

فاصله این روستاها تا بخش مرکزی شهرستان زیرکوه ۳۳ کیلومتر است و جمعیتشان نیز حدود ۱۲۰ خانوار است.                         

پاسخ مدیرکل

«مصطفی بهی» مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در پاسخ به گلایه اهالی این سه روستا در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: مطالبه اهالی روستاها به حق است اما در شهرستان مرزی زیرکوه روستاهای بسیاری هستند که هنوز از زیرساخت اینترنت بهره مند نبوده و به ترتیب اولویت که ابتدا روستاهایی با جمعیت بالا در برنامه است این زیرساخت در نقاط روستایی زیرکوه  فراهم می شود.

انتهای پیام /۳۶۳۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول