اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تقلا برای «سهم‌خواهی»، به نام «مطالبه‌گری»!

برخی سهم‌خواهی‌ها از سوی گروه‌های مختلف سیاسی روند امور را با مشکل مواجه می‌کند، در شرایط فعلی افرادی که خود را در جبهه انقلاب می‌دانند باید با تأمل بیشتر کمک کنند دولت مردمی در تحقق وعده‌ها بهتر عمل کند، در این بین نیز نباید از آن دسته افرادی که دنبال سهم‌خواهی هستند غافل ماند، موضوعی که قطعا با انقلابی‌گری منافات دارد.

تقلا برای «سهم‌خواهی»، به نام «مطالبه‌گری»!

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در شرایطی بسیار ویژه برگزار شد، ایجاد فضای یاس و ناامیدی شدید توسط دشمنان انقلاب اسلامی، عملکرد ضعیف دولت دوازدهم در کنترل بازار و اقتصاد، سایه بیماری کرونا بر جامعه و... از مهمترین عواملی بود که می‌توانست سبب عدم حضور مردم در انتخابات باشد. اما مردم فهیم و نجیب ایران اسلامی با همه سختی‌ها با بصیرت پای صندوق رای آمدند و دولت مردمی را انتخاب کردند.

پس از استقرار دولت سیزدهم، دولت با انبوهی از مشکلات انباشته و البته انتظار به حق مردم برای تغییر اوضاع و بهبود شرایط مواجه شد، دولتمردان پس از تلاش برای کنترل بیماری سرکش کرونا که موفق هم عمل کردند در حوزه‌های مختلف ورود کردند و آرامشی همراه با امید برای بهبود شرایط در جامعه ایجاد شد.

معرفی وزرا به مجلس و اخذ رأی اعتماد با تمام فراز و نشیب‌ها انجام شد، استانداران معرفی شدند و کارها به صورت جدی‌تر پیگیری شد اما در این میان برخی اتفاقات روند تغییرات و مطالبات مردم را با مشکل و کندی مواجه کرده است.

برخی سهم خواهی‌ها از سوی گروه‌های مختلف سیاسی روند امور را با مشکل مواجه کرد و برخی نمایندگان علی‌رغم تذکر رهبری معظم انقلاب بر عدم دخالتشان در عزل و نصب‌ها متاسفانه به این کار ادامه دادند و برخی جریانات سیاسی فعال در دوره انتخابات نیز برخلاف این سخن رئیس‌جمهور که تاکید کردند «ستادها به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهند بود و کسی حق سهم‌خواهی ندارد» اما متاسفانه این گروه هم توجهی به این تذکرات نکردند.

استان همدان هم با چنین شرایطی مواجه است، هرچند روند امور بحمدالله امیدوارکننده است و استاندار و مدیران منصوب شده با حضور حداکثری بین مردم و پیگیری امور شرایط خوبی را در استان فراهم کرده و مردم بسیار امیدوارند این دولت شرایط کشور را سامان دهد اما روی سخن با آنهایی است که خود را در جبهه انقلاب می‌دانند که باید با تأمل بیشتر کمک کنند دولت مردمی در تحقق وعده‌ها بهتر عمل کند، در این بین نیز نباید از آن دسته افرادی که دنبال سهم‌خواهی هستند غافل ماند، موضوعی که قطعا با انقلابی‌گری منافات دارد.

اولاً مطالبه‌گری مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی خواست رهبر معظم انقلاب است و باید با قدرت و عقلانیت پیگیری شود اما اگر این کار مقدس و اهداف ارزشمند آن رنگ و بومی سهم‌خواهی بگیرد، یقیناً ظلم به مردم و انقلاب است چراکه پس از مدتی حرکت‌های مطالبه‌گرایانه دچار انحراف و در نهایت عدم اعتماد مردم به جریان‌های حامی این اقدامات خواهد شد و این فرصت کم‌نظیر برای مشارکت مردم در اصلاح امور از دست خواهد رفت.

دوم اینکه دایره انقلابی‌گری را نباید محدود کرد، انقلابی همه این مردمی هستند که در سختی و کمبود در سرما و گرما همواره بدون درخواست سهمی از سفره انقلاب پای کار انقلاب هستند؛ لذا شایسته نیست انقلابی‌گری را به سلیقه‌های گروهی و حزبی محدود کنیم و برای دستیابی به هر خواسته‌ای این واژه مبارک را هزینه کنیم.

سوم اینکه دولت مستقر حاصل تلاش جریانات دلسوز انقلاب و از بطن مردم است و با خواسته‌های حزبی و گروهی آن را دچار حاشیه و کندی کار نکنیم، اجازه دهیم در فضایی آرام همراه با مشورت و تعامل ضمن انجام انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری به امور مهم بپردازد تا هرچه سریعتر مردم طعم شیرین خدمت بی‌منت را احساس کنند و روز به روز شاهد رشد و تعالی استان و کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول