اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دستگاه‌های امدادی برای مدیریت سیل در کنارک و شهرهای جنوبی بسیج هستند

استاندار سیستان بلوچستان گفت: با توجه به تمرکز بارندگی‌ها در شهرستان کنارک، منازل مسکونی و معابر دچار آبگرفتگی شده‌اند که همه دستگاه‌ها برای مدیریت این سیل در کنارک و سایر شهرهای جنوب استان بسیج هستند.

دستگاه‌های امدادی برای مدیریت سیل در کنارک و شهرهای جنوبی بسیج هستند

به گزارش  خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز جمعه در گفتگو با خبرنگاران؛ اظهار داشت: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، پیش‌بینی هواشناسی از روند متناسب بارندگی برخوردار بود اما در حین حال همه دستگاه‌های متولی به حالت آماده باش درآمدند.

وی‌افزود: تمام بارندگی ها در کنارک متمرکز شد و تاکنون حدود ۱۷۴ میلیمتر میزان بارندگی در کنارک می‌باشد که این میزان از حجم بارندگی سال ۱۳۹۸ بیشتر اعلام شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: حدود ۵۰۰ منزل مسکونی ‌و همچنین معابر شهر کنارک دچار آبگرفتگی شده‌اند که شهرستان ایرانشهر به عنوان شهرستان معین همه امکانات را به کنارک و شهرهای دیگر نوار ساحلی استان گسیل داشته و شرکت آب و فاضلاب، ارتش و نیروی دریایی، سایر نیروهای نظامی و دستگاه‌های متولی در تلاش هستند، آب از سطح شهر تخلیه شود.

مدرس خیابانی بیان داشت: امروز در سطح کنارک غذای گرم بین خانوارهای درگیر آب‌گرفتگی توزیع می‌شود. وی با ذکر این مطلب که در تلاش هستیم مردم کمترین آسیب را ببیند؛ تصریح کرد: از اوایل صبح امروز با توجه به آبگیری معابر در شهرهای جنوب به ویژه کنارک سریعا اقدامات لازم توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شد به کمک شهرداریها بدون هیج حادثه و مشکلی موضوع مدیریت شد.

 آب حدود ۷۰درصد از معابر تخلیه شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این زمینه گفت: در شهرهای چابهار و دشتیاری شرایط عادی شده است و در کنارک نیز آب حدود ۷۰درصد از معابر تخلیه شده که تا صبح فردا “شنبه” به حالت عادی برمی‌گردد.

علیرضا قاسمی افزود: تا کنون ۲دستگاه کف کش ۲اینچ - ۲دستگاه موتور پمپ ۳اینچ - یک دستگاه کف کش ۳اینچ سه فاز برای کنارک ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه یک دستگاه موتور پمپ در نگور- ۲دستگاه موتور پمپ در پلان و ۵دستگاه کف کش و موتور پمپ هم در چابهار مستقر هستند و در صورت نیاز مجدد آمادگی جهت اعزام سایر ماشین آلات از قبل واتر جت بزرگ و کوچک، جرثقیل و کفی هم وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان داشت: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان؛ یک تیم با تجهیزات از چابهار و یک تیم هم از آب شیرین کن با ۸ پمپ دیگر و ۵ ماشین تانکر تا نیم ساعت دیگر در کنارک مستقر می شوند و از قبل هم ۷ پمپ و ۸۰۰ متر لوله گذاری برای انتقال آب در محلات ابراهیمی و اورژانس مسقر شده است که جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

قاسمی گفت: تا پایان وقت امشب تا حدود زیادی از مشکلات آبگرفتگی برطرف می‌شود و آمادگی اعزام اکیپ از زاهدان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول