اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: آمریکا از طریق محدودیت روادید هم می‌خواهد امتیاز بگیرد

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تداوم محدودیت صدور روادید برای دیپلمات‌های روس در آمریکا، گفت واشنگتن سعی می‌کند تا از کمبود پرسنل در دفاتر دیپلماتیک خود برای امتیازگرفتن استفاده کند.

لاوروف: آمریکا از طریق محدودیت روادید هم می‌خواهد امتیاز بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌های مسکو-واشنگتن بر سر مسائل امنیتی و وضعیت اوکراین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از محدودیت صدور روادید برای دیپلمات‌های روسی توسط آمریکا انتقاد کرد.

لاوروف امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت که آمریکا بدون دلیل صدور روادید غیر مهاجرتی برای روس‌ها را محدود می‌کند تا بتواند برای گرفتن امتیازات یکجانبه خود، چانه‌زنی کند.

وی در این‌باره توضیح داد: «اکنون طرف آمریکایی با اشاره به کمبود پرسنل [در دفاتر دیپلماتیک خود] به طور مصنوعی صدور روادید غیر مهاجرتی برای فدراسیون روسیه را محدود می‌کند. اطمینان داریم که واشنگتن این کار را به دلایلی انجام می‌دهد تا برای خود امتیازات یکجانبه از روسیه بگیرد».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی به‌طور کلی درباره وضعیت عدم صدور روادید توسط آمریکا برای روس‌ها، تصریح کرد: «متاسفانه وضعیت همچنان دشوار است. از ۱۲ می ۲۰۲۱، آمریکایی‌ها صدور روادید غیر دیپلماتیک را به حالت تعلیق درآورده‌اند. با این حال، آنها این حق را برای خود محفوظ می‌دانند که درخواست‌های مربوط به شرایط اضطراری را بررسی کنند. این یک تصمیم مستقل آمریکا است».

به نوشته ریانووستی، لاوروف با بیان اینکه طرف روسی دائماً موضوع لزوم عادی‌سازی روند صدور روادید را مطرح می‌کند، گفت: «با این حال، با توجه به تنزل اوضاع در روابط دوجانبه، بعید است که واشنگتن در سیاست فعلی روادید خود تغییری ایجاد کند».

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ چیز مانع از تثبیت کار سفارت روسیه در آمریکا نمی‌شود، اظهار داشت: «اجازه نمی‌دهیم چیزی در تکمیل سهمیه توافق شده (۴۵۵ کارمند در سفارت روسیه) و تثبیت کار خدمات کنسولی اخلال ایجاد کند».

این در حالی است که بامداد امروز «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین»، روسای جمهور آمریکا و روسیه، به مدت ۵۰ دقیقه گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده روسیه از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین و جو بایدن خرسند است.طبق این بیانیه، رئیس‌جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود گفته مسکو به دنبال «نتیجه» است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول