اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

استاندار شبوه: رهبر و ارتش یمن، در پی ساخت کشوری به دور از قیمومیت هستند

استاندار شبوه یمن گفت که امارات از طریق مزدوران خود قصد دارد بنادر نفتی راهبردی «بلحاف» و «النشیمه» را اشغال کند.

استاندار شبوه: رهبر و ارتش یمن، در پی ساخت کشوری به دور از قیمومیت هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر «عوض العولقی» استاندار شبوه یمن در نشست مقامات محلی این استان گفت که هدف امارات در شبوه، تسلط بر بنادر نفتی راهبردی «بلحاف» و «النشیمه» است.

شبکه خبری المسیره به نقل از العولقی گزارش داد، امارات از طریق مزدوران خود در پی تحقق این مسئله است، ولی مردم شبوه با ارتش و کمیته‌های مردمی در حال پیشروی هستند و از میهن و استان خود دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد:  از رهبر، ارتش و کمیته های مردمی، با قدرت و صداقت حمایت می‌کنیم؛ زیرا آنها برای ساخت [میهن] مستقل خارج از قیمومیت، یک پروژه ملی دارند».

این مسئول یمنی خاطر نشان کرد،  مشکلات عربستان سعودی با یمن از سال ۱۹۳۴ تاکنون حل نشده است و آنها نمی خواهند که مردم یمن، کشور خود را بسانزد و در این کشور، یک حکومت مستقل بر سر کار باشد.

استاندار شبوه تصریح کرد،  جنایاتی که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و مزدوران آن در عدن و  شهرهای جنوبی و شرقی مرتکب می شوند، گواه این است که این ائتلاف در پی مرگ ملت یمن است، نه زندگی آنان.

وی با بیان اینکه از شکست دشمن، اطمینان دارد، گفت «با یاری خدا، شکست نهایی، از استان شبوه خواهد بود... ما می‌خواهیم برای بازگشت فریب خوردگان، مسیری باز کنیم تا به آغوش میهن بازگردند... و با یاری همه، شاهد بازگشت شمار زیادی از آنان خواهیم بود».

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی گفت که تداوم جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه ملت یمن هرگز چیزی جز عواقب بد برای این ائتلاف نخواهد داشت.

عبدالسلام تأکید کرد: «در سایه همدستی و سکوت مجامع بین‌امللی، ائتلاف متجاوز به هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان ادامه می‌دهد و مرتکب جنایت‌های متوالی می‌شود همچنانکه در المحویت رخ داد و ۱۰ نفر شهید و مجروح شدند».

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از فروردین ۱۳۹۴ حملات همه‌جانبه‌ای به مردم و زیرساختهای یمن آغاز کردند، به زعم اینکه بتوانند رئیس جمهور فراری این کشور را به قدرت بازگردانند، ولی تا کنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول