اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  سایر حوزه ها

هنرمندان، سربازان سید شهیدان مدافع حرم

هنرمندان با این اعتقاد که سربازان رسانه‌ای حریم وطن و حرمت حرم هستند، تلاش کرده‌اند گوشه‌ای از همراهی و همدلی و همیاری هنرمندانه خود را در قاب تصویرها و یا قلم‌های هنرمندانه یا دلنوشته‌ها و سروده‌های شاعرانه روایت کنند و تقدیم چشم‌های پرمهر مخاطبان کنند.

هنرمندان، سربازان سید شهیدان مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری فارس، هنرمندان ایران اسلامی، از مدافع وطن تا مدافع حرم را عزیز می‌شمرند، به دیدارشان می‌روند و با پیکرهایشان مانند فرزندان وطن و وصله‌های جسم خود برخورد می‌کنند. این اتفاق از این منظر ارزشمند است که بدانند شهید، شهید است و حرمتش واجب و چه خوب است در عصر رسانه‌های نوظهور نسلی نو با رسانه‌های نو و اندیشه‌ای نو روایتگر تلاش و مجاهدت‌های عاشقانه و خالصانه مدافعان حرم هستند. تا به جهان بفهمانند که دفاع از ارزش‌ها و اعتقادها مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و در جهان امروزکه با تمام توان سعی بر آن دارد تا مردم را از شناخت حقیقت‌های جهان و واقعیت‌های موجود دور نگه دارد.

هنرمندان نیز با این اعتقاد که سربازان رسانه‌ای حریم وطن و حرمت حرم هستند، تلاش کرده اند گوشه‌ای از همراهی و همدلی و همیاری هنرمندانه خود را در قاب تصویرها و یا قلم‌های هنرمندانه یا دلنوشته‌ها و سروده‌های شاعرانه روایت کنند و تقدیم چشم‌های پر مهر مخاطبان کنند و هرکدام با بضاعت اندک خود بتوانند با قلم، قدم و قلب و اندیشه و ذهن و خود را نذر سید شهیدان مقاومت و همراهانش کنند تا تاریخ گواهی باشد در عصر حاضر که یکی از عوامل مهم فتنه انگیزی در جهان اسلام، جریان‌های تکفیری مسلمان ستیز است و با ادعای سلفی گری و با حربه دفاع از قرآن و سنت، جهان اسلام را با زیان‌ها و آسیب‌های سیاسی و اجتماعی بسیار جدی مواجه ساخته است، هنرمندانی در ایران اسلامی زیستند و در مقابل این تفکر ایستادند هر چند در ظاهر و رو در رو در جبهه مقاومت با دشمن مبارزه نکردند، اما با تمسک به ساحت هنر و رسانه و در باطن و در میدان اندیشه و تفکر ضد استعماری و استکباری برای دفاع از حریم ولایت و امامت و دفاع از مرزهای وطن و محکمتر کردن مرزهای جبهه مقاومت، عاشقانه مجاهدت کردند تا خون مدافعانی از لبنان و عراق و افغانستان و پاکستان و ایران که توفیق شهادت یافتند و ـ هر چند در گمنامی اما در بین آسمانیان مشهور شدند ـ و شهیدان مدافع حرم نام گرفتند و به فرمان فرماندهان و مردان میدان گوش جان سپردند به تباهی نخواهد رفت و با اعتقاد به این موضوع هم زبان با امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با اعتقاد کامل این مفاهیم را به گوش زمان ندا می‌دهند که: «جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. ما برای شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. امروز روز هدایت نسل‌های آینده است. کمربندهایتان را ببندید که هیچ چیز تغییر نکرده است». (امام خمینی، صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحات ۸۷)

روایت امروز هنرمندان جبهه مقاومت روایت با درایتی از رشادت‌ها و شهامت‌های انجام یافته است تا هرگز از یاد نسل‌ها نرود که آرامش عراق و سوریه و ایران امروز، مدیون و مرهون سید شهیدان مدافع حرم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان و سربازان مقاومت چون مهندس ابو مهدی یا فرماندهانی از ملیت‌های مختلف است که عاشقانه و مردانه در برابر نامردی‌ها و‌نامردمی‌های وحشیان اسلام گریز استقامت کردند و تکرار تاریخ کربلا و مظلومیت شهیدان و مظلومان جهان را در آغاز هزاره سوم به جهانیان رساندند ؛همان‌ها که در دفاع از حرم‌ها و امامزادگان و اعتاب مقدس و دفاع از مرز جغرافیایی شیعیان مقاومت از جان و جوانی خود گذشتند تا مردمان مظلوم و بی دفاع مصیبت دیده مرزهای سوریه از حومه دمشق و حلب تا درعا و.. و چهار گوشه جبهه مقاومت تا ترکیه و لبنان و ایران در آرامش تمام؛ قدم بردارند و به زندگی خود توجه کنند و هم چنان جوانانی غیور و مقاوم مانده اند تا دشمنان بدانند که رهبری فرزانه و اندیشمند هم چنان فرمانده مقاومت و جهاد است و دل‌ها و گوش‌های فرماندهان و سربازان به فرمان و اشاره اوست و در اندیشه انقلاب اسلامی، هنرمند پیش از هنرمند بودن، انسان است و به انسانیت خود بیش از هر چیزی تعهد دارد و در گام بعدی به هنرش تعهد دارد هم در باب صورت هنری و هم در باب محتوای آن. هنرمند متعهد احساس می‌کند هنرش بالاترین ثروتی است که خداوند به او عطا کرده است و طبیعتاً وقتی خداوند چنین ثروتی به او بخشیده در قبال آن تکالیفی هم بر گردنش گذارده است. (آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۳۸۰) هنرمند متعهد تلاش می‌کند از هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های الهی و اسلامی استفاده کند و در جهت تربیت صحیح و تهذیب جامعه گام بردارد. (امام خمینی، صحیفه امام، ج ۱۹، ۱۵۹) از همین روی حتی هنری که اثری خنثاست و فایده و محتوایی ندارد جزو هنر متعهد محسوب نمی‌شود. (آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۳۶۹)

مهدی توکلیان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول