اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

درس حماسه ۹ دی، وحدت حول محور ولایت است

امام جمعه شهرقدس گفت: درسی که امروز از شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، حماسه ۹ دی و حضرت زهرا(س) میگیریم، وحدت حول محور ولایت است تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

درس حماسه ۹ دی، وحدت حول محور ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس در مراسم بزرگداشت روز بصیرت که در جوار گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دی روز تاریخ‌ساز و از ایام الله در تاریخ انقلاب اسلامی است و در قلب ملت ایران جادوانه و روز پیوند با ولایت نامگذاری شد.

وی گفت: مردم در سال ۱۳۸۸ وقتی به مقدسات، ارزش‌ها، ولایت و خیمه‌های سیدالشهدا علیه السلام اهانت شد، با انسجام و حدت دست به یک قیام ک خیرش عمومی در پیروی از ولایت زدند.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به رمز ماندگاری حماسه ۹دی افزود: این روز دارای ویژگی‌هایی است که در ایام الله و در طول اسلام و دوران پرافتخار انقلاب اسلامی بوده است و یکی از آنها حرکت عمومی است که قیام نامیده شده و مانند ۱۹ دی ۱۳۵۶ و ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مردمی است.

وی بیان کرد: خیزش آن دوران برای طاغووت زمان و این بار برای سرکوب کردن فتنه‌گران زمان در کشور همراه با وحدت توده‌های ملت بود و همه کسانیکه در سال ۹۸ به عشق حاج قاسم سلیمانی آمدند در فتنه ۸۸ نیز به عشق رهبری و نظام جمهوری اسلامی آمدند. 

حجت الاسلام جوکار افزود: خروجی این قیام وحدت و انسجام ملی و برکاتی که در آینده قابل استفاده است و پس از گذشت ۱۲ سال ابعاد بیشتری از فتنه داخل و خارج مشخص شده و مردم را روشن تر و بصیرتر می‌کند.

وی ادامه داد: وحدت عمومی حول محور ولایت بود و آنچه امروز ما باید در فصل جدید نظام مدیریتی کشور داشته باشیم تشکیل جبهه مستحکم انقلابی است و درس امروز از شهدا به ویژه شهید سلیمانی و حماسه ۹ دی و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، وحدت حول محور ولایت است و باید در گفتار، رفتار، شعار و عمل وحدت گرا باشیم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

امام جمعه شهرقدس تصریح کرد: فعالان فرهنگی و اجتماعی و کسانیکه در جبهه انقلاب اسلامی حضور فعال دارند باید به جایی برسند که این جزایر اجتماعی و تشکل‌های فرهنگی تبدیل به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شود و این امر یک ضرورت در جامعه است.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مسوولان شهرقدس با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه میثاقی دوباره با شهدا و امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بستند. 

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول